1

Hej alla!

Tänkte höra mig för angående vad det egentligen innebär att en VW T3 har Puch emblem på sidorna?

Har även hört talas om att det finns två typer av T3 14". Vad är skillnaden på dessa?

Jag har nämligen en 1989 Syncro Multivan med bara ETT Puch emblem. Har ju sett att dessa emblem finns att köpa på eBay. Då undrar man hur man kan kontrollera att bilen verkligen är en "äkta" Puch edition?

Kan ju vara ditsatt av någon!?

Tack för alla eventuella svar som trillar in!

VW T3 Caravelle GL Multivan 1989 ~ MV ~Stora panorama luckan~2diffar
VW T3 DH Syncro MV~1 diff~ 1991~.
VW T3 Enkelhytt.Volvo B23. ~1990~.
VW T2 Deluxe 2L 1979.

2 Senaste redigerad av Hasse T3 (2014-04-21 10:01:10)

Alla syncro hade ett PUCH emblem på vänster sida inget på höger det ersattes 1990 av 4WD på dörren 1989 är alltså sista året med PUCH emblem.

14" såldes i 2 varianter den ena med 185X14 hjul den andra med 205X14 hjul den sistnämda har även små skärmbreddare som trekanter bakom hjulen samt stänkskydd för dom främre drivaxlarna lite lägre utväxling så dom vart bättre i terrängen samt några andra små ändringar som jag inte är 200% säker på men kan ta reda på om du måste veta.

Det var även 6X14 fälgar på den stora 14" och 5,5X14 på den lilla.

3 Senaste redigerad av Wompa (2014-04-21 10:01:27)

Det fanns ett företag som hette "Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeugtechnik" som byggde on Golf 2 Syncro till Suvar.. Kanske har något med det företaget att göra?

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

4

Ja alla syncro T3 är byggda i Graz av Steyr-Puch det var innan Daimler köpte det dom byggde även dom beryktade LLE bilarna 2500st 1992
Dom vet hur man suger det sista ur en döende bilmodell för LLE bilarna är en egen historia.

5

Vw älskar olika sista modellen bilar som golf gti 84 som heter pirelli edition, alla wolfsburg edition etc.

Så det kan man inte beskylla Puch för.

Puch är en koncern som Husqvarna som tillverkat allt möjligt.

Hasse T3 skrev:

Ja alla syncro T3 är byggda i Graz av Steyr-Puch det var innan Daimler köpte det dom byggde även dom beryktade LLE bilarna 2500st 1992
Dom vet hur man suger det sista ur en döende bilmodell för LLE bilarna är en egen historia.