1

Jag har köpt ny motorrumspapp till ovalen men skulle vilja ha lite bättre ljuddämpning än original. Original sitter det ju filtremsor på präglingarna i torpedväggen så det är mest luft bakom pappen. Jag hade tänkt ersätta remsorna och luften med något ljuddämpningsmaterial men vet inte om jag ska ha självhäftande bitumenplattor eller skumplattor med folie eller kanske både och eller något annat.
Vad har ni använt?
/Anders

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

2

millstream skrev:

Jag har köpt ny motorrumspapp till ovalen men skulle vilja ha lite bättre ljuddämpning än original. Original sitter det ju filtremsor på präglingarna i torpedväggen så det är mest luft bakom pappen. Jag hade tänkt ersätta remsorna och luften med något ljuddämpningsmaterial men vet inte om jag ska ha självhäftande bitumenplattor eller skumplattor med folie eller kanske både och eller något annat.
Vad har ni använt?
/Anders

Ljuddämpningen brukar väl sitta på Cupè-sidan av väggen.

3

Det gör den säkert men om man vill förbättra den hjälper det inte att komplettera i motorrummet?
/Anders

1303S 1974

4

Bitumen hjälper mycket mot motorljud, det är min erfarenhet.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

5

Ska det se original ut eller ska det bli klart tystare?

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

6

Med pappen så ser det original ut. Hur det ser ut bakom den är inte så noga för min del.
/Anders

1303S 1974

7

tipps,det som är viktigast är att det som sitter på torpeden sitter fast det som lossnar hamnar i fläckten o sen har man en mycke varm motor(har sett för många ) o inte kommer för nära fläckten bak har sett exempel där fläckten sugit in isoleringen o täppt till,syns som en ring på mattan efteråt:( (ljud vågor som går genom något mjukt o sedan träffar plåt stuttsar sen tillbaka genom det mjuka o dämmpas bäst

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,