Tjena!
Vad säger besiktiningen om helröda bakljusglas? 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Röda bakljusglas Typ1
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena!
Vad säger besiktiningen om helröda bakljusglas? 
Får man ha till -75
Så det ok att det blinkar rött bak?
Japp, fast jag brukar byta när det är dags...
Okej, då kanske det är bäst att göra det . Tack! 
Jag hänvisar till VVFS 2003:22 http://www.vt-pool.com/download_publ.as … t_ID=33639 1975 och tidigare får ha rött ljus bakåt och vitt framåt som blinkers. Jag besiktigar min 75 pickis med röda bakglas och ser ingen mening att byta för besiktningen. Bubblan besiktigar jag på kiv pin med vanliga vita lampor bakom glasen fram (60an har ju genomskinliga blinkers). Det kan dock vara bra att ha en kopia utskriven, sist jag var och besiktigade 60 bubblan försvann besiktningskillen iväg en lååång stund och sprang omkring som en yr höna, innan jag gick och frågade vad som stod på. Jo bilen saknade ju vindrutespolare och han hittade inte om det fick vara så.
"78 § Bil och släpvagn skall ha ett jämnt antal körriktningsvi-sare som avger bakifrån synligt orangegult ljus. Fordon av 1975 eller tidigare års modell får dock ha körriktningsvisare som avger rött ljus.
Bil skall ha ett jämnt antal körriktningsvisare som avger framifrån synligt orangegult ljus. Fordon av 1975 eller tidiga-re års modell får dock ha körriktningsvisare som avger vitt ljus."
Finns ingen anledning att byta vid besiktning, det är ju helt lagligt med helrött och även blinka rött i samma lykta. Så har jag det på min bubbla, små helröda från en Land Rover Defender med enbart 5/21 W lampa i. Besiktningen hade inget att klaga på.
ja kör med helröda bakljus å vita fram på min bubbla och bilprovningen har aldrig påpekat nått om det....kört så sen 2008
Jamen dåså! Eftersom du och jag Fredde mest troligt besiktar på samma ställe så är det ju hellugnt!!
Tack!
skitlugnt volvson 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » Röda bakljusglas Typ1
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.