För den nyfikne. Vad jag förstår, så användes 8V av någon amerikansk racingserie. Nu för tiden har jag sett ett batteri med 3 poler, med både 12 och 14V. Samma tokiga amerikaner...
För den nyfikne. Vad jag förstår, så användes 8V av någon amerikansk racingserie. Nu för tiden har jag sett ett batteri med 3 poler, med både 12 och 14V. Samma tokiga amerikaner...
Jasså dom också... annars finner man ju en massa konstiga elektriska lösningar i äldre franska och brittiska fordon. Å andra sidan anser vi att allting som inte är som Robert Bosch tänkt sig konstigt med våra referenser. 
hof skrev:För den nyfikne. Vad jag förstår, så användes 8V av någon amerikansk racingserie. Nu för tiden har jag sett ett batteri med 3 poler, med både 12 och 14V. Samma tokiga amerikaner...
Jasså dom också... annars finner man ju en massa konstiga elektriska lösningar i äldre franska och brittiska fordon. Å andra sidan anser vi att allting som inte är som Robert Bosch tänkt sig konstigt med våra referenser.
Samma tokiga amerikaner använder 16V batterier sen länge i racing
8 v tiden var för att köra utan generator samma med 16 v när man har mycket förbrukare
som tändsystem som drar 1-1.5 A per 1000 varv och utström 40000-50000 V
På den tiden som man lekte med likströmare generator modades relät så det lämnade 15-15.5 v ut ( mer energi ut ur tändspolen)
Detta fanns beskrivet i VWs trimhandlingar för rally folket
Om man modade för mycket gick helljus lamporna som foto blixtar
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
