Säljer den här dh som jag hade tänkt fixa själv eller konvertera till diesel men hinner inte med både den och bubbla projektet så jag säljer den vidare.
Det är en 90 som har nu stått sen dec. Innan dess har den rullat på och gått igenom besiktningen med blanktpapper sen 2009
2012 fick den en total service på motorn som gick på 8310kr, den fick diagnos felsökning och fick en del saker bytta ex) luftmängdmätare mm. Har kvitto hos mig och senaste besiktningsprotokollen.
Den har de vanliga ytrosten mellan skarven på karossen. Det följer med en flakkåpa och vinter och sommardäck på varsina plåtisar.
Något defekt med växellådan(5 växlad) Enligt förra ägaren hade felet konstaterats på verkstad och det var att axeln(heter så?) mellan växellådshalvorna som urtrampningsgaffeln sitter på och sedan snurrar när man trampar ner kopplingen glappar och därmed inte trycker ut lagret helt. Min tanke var att få ner lådan och svarva en bussning som fyller glappet så är problemet löst. Eller hitta en annan låda helt enkelt.
Pris: 8000kr
eller bytes mot en körklar 60-tals bubbla eller variant, lägger pengar emellan om så behövs.