1

Tänkte testa att lägga ut min buss här exklusivt innan jag ger mig in på Blocket och dör mejlbombsdöden på alla europeiska språk.  ICQ/ae

Det är en Baywindow av årsmodell 1975 (tagen i trafik i Sverige 1974-10-14), alltså en svensksåld pärla. Bilen är i sitt nuvarande utförande besiktigad för 2 personer men är utrustad med den tvådelade soffan i förarkupén. Hon har även en kula där bak som är godkänd. Gällande besiktning så gjordes det i höstas och den är helt godkänd, altså bara att tuta och köra i 2 sommrar till.

Nu till det lite roliga, bilen är hel och hållet motivlackerad i surfbilsutförande, och detta i högsta kvalité (kolla skärpan och djupet i lacken). Lackens finish är kalasbra som ni även kommer kunna se i bilderna nedan. Inredningen i sin tur är nyklädd och förutom soffan fram har den två soffor bak, vara en av dom är en Rock n Roll soffa för bekväma horisontella stunder. Taket och sidopanelerna är även dom nyklädda men tyvärr lite slarvigt, fresh men ja, lite slarvigt.

Undertill finns inget att anmärka på.

Karossen är i det stora hela mycket fin. Finns små rosthål nere vid motorluckan på båda sidor (Varför detta inte fixades ordentligt innan lack?) men det är enfärgat där så laga är enkelt. Det finns även några centimeter rost längs med vindrutan nere till vänster. Alles.

Motor och drivlina då? Har kört den en hel del innan den hamnade i tryggt vinterförvar, de kära solexförgasarna bör ställas in för en bättre körkänsla. Annars går motorn fint och växlar som den ska. Har en sprillans ny EMPI Hurstliknande växelspak jag slänger med vid smidig affär. Motorn läcker lite från ventilpackningarna så det är dags att byta men inget som är förödande.

Det är kalasbil att äga, dock inget för den blyge. Vill egentligen inte sälja men blir av med garaget nästa höst och tänkte då ge någon annan förmånen att njuta av henne redan denna sommar.

Vad vill jag ha för henne då, ja hur prissätter man sin vän? Har fått bud från utlandet vid resa så jag har lite koll men säljer den helst till någon här hemma då det ändå är här hon hör hemma.

Pris: Bud och frågor till PM         annonserar här en vecka innan den hamnar på Blocket. Hoppas dock på någon här i första hand.

Ha det bäst!

/Fred

Post's attachments

bild 1 (2).jpg, 854.33 kb, 1632 x 1224
bild 1 (2).jpg 854.33 kb, 245 downloads since 2014-04-10 

bild 2 (2).jpg, 751.06 kb, 1224 x 1632
bild 2 (2).jpg 751.06 kb, 201 downloads since 2014-04-10 

bild 2-1 (2).jpg, 599.48 kb, 1632 x 1224
bild 2-1 (2).jpg 599.48 kb, 198 downloads since 2014-04-10 

bild 3 (2).jpg, 806.89 kb, 1632 x 1224
bild 3 (2).jpg 806.89 kb, 188 downloads since 2014-04-10 

bild 5-1 (2).jpg, 791.5 kb, 1632 x 1224
bild 5-1 (2).jpg 791.5 kb, 199 downloads since 2014-04-10 

Bay -75 Panel "Surfbussen"

2

Den är ju en riktig snygging!

1972 1302 med taklucka och 96års 1600i, L20B

3

Den har du inte ägt särskilt länge, eller hur? Har för mej att den gick i Gävle innan...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

Ludvika, Vidars gamla....

5

Tack 1600i,

GustaF & 25hpman, helt rätt. Förvärvade henne i höstas och hade stora planer, köpte in nya weber 40 kit, avgas och mycket mer som nu hamnade hos min polare istället och på hans buss. Nappar ingen nu så får hon stanna över sommaren och förhoppningsvis hittat ett garage tills dess. I så fall kanske vi ses på Bugrun om inte annat.

Ha de bäst

Bay -75 Panel "Surfbussen"

6

Bra svarat.

Vad är det för motor i den?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

Med den budgivningen du redan hade , skulle jag varit toknöjd. lycka till. mvh

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894