1

Eftersom det har startats en tråd med Maiden så startar jag en tråd om evenemanget på Söndag också!  ICQ/ad

Är det några som ska dit? Har ni några förväntningar?

Jag ska dit och har stora förväntningar iaf. Ska bli så jävla mäktigt med 5 timmar metal mayhem!

http://i55.tinypic.com/2pyc3fc.jpg

2

var sugen på att åka men då jag såg att mins tora hjälte Scott Ian (anthrax) inte skulle vara med under turnen fickdet vara. Får kolla på svt istället

3

Jag ska dit, går mest för Metallicas skull. Hoppas på en grym spelning.

Pickup Eh -77
1303S-73, Eurolook light

http://www.chalmersmotorklubb.se

4

Jag är sjukt laddad iaf.. Ska bli så mäktigt att se alla fyra, mest Slayer och Metallica egentligen.

Hoppas på trevlig dag hela söndagen.

5

Jag ska tjuvlyssna via en närliggande takvåning ICQ/ae

6

Verkar som scott ska va med ändå, Jeff hanneman har ju vatt sleden ett tag så Andreas kisser från sepultura har hand om hans gura så länge.
Blir nog trevligt hur som!

Ät gul snö, det kan vara öl.

7

Tittar på Metallica just nu. Jättecoolt att de spelar bara gamla låtar, de nya är ju bara skit.
Musikaliskt är det väldigt bra, men tyvärr har James tappat det raspiga ljudet i sin röst.
Sen har de förlorat sin image totalt, förutom Kirk. James ser ut som en pensionerad skater, Lars är nästan kal, och vem är killen med sina shorts som spelar basgitarr? Surf dude....?
Anywho, roligt att se ändå och jag älskar låtarna ICQ/ab

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

8

Jäklar vad kassa Megadeth har blivit... Mustaines röst är ju väck!
Jag tyckte faktiskt Metallica var rätt så otighta i början och Kirk och James gitarrer stämde inte rätt sinsemellan jämt men nu börjar de bli varma i kläderna!

Alte Liebe rostet nicht!

9

Megadeth var höjdpunkten på kvällen. Mustaine e kung, kunde ju bytt plats med Metallica så de klämt in ännu fler bra låtar ICQ/ab

10

du skämtar hoppas jag, megadeath var ju så usla att man somnade en stund ICQ/ab

11 Senaste redigerad av malmen (2011-07-05 06:49:53)

I agree. Både Anthrax och Megadeth var trötta, men MD var nog tröttast. Jag såg båda mer som förband till Slayer och Metallica (:

12

anthrax utan scott funkar inte,han är ju halva bandet och upplevelsen

13

Slayer o Metallica var bra, stundtals bra drag på publiken också

Pickup Eh -77
1303S-73, Eurolook light

http://www.chalmersmotorklubb.se

14

Själv, håller jag grupperna i denna ordning.....

#1 Metallica
#2 megadeth
#3 Anthrax
#4 Slayer

15

Megadeth har aldrig varit särskilt roliga på scen men tekniskt helt överlägsna de andra banden.
Sen hör ju till saken att första bandet nästan alltid får sämst ljud och så bättrar man på detta succesivt så att slutakten får bäst ljud, får spela i mörker och kan utnyttja massa effekter.
Men visst Metallica är ju bäst underhållare denna kväll, tyvärr ganska otajta  ICQ/ac

16

Jag måste säga att jag är sjukt nöjd över att varit på plats å uppleva denna mäktiga tillställning.

Anthrax bjöd upp till en skaplig show tycker ja, lite seg publik å skapligt ljud.

Megadeath var en okej spelning förutom Dave som inte tog en ton över 20 db. Helt värdelös. Tur dom är duktiga musikaliskt iaf.. 

Slayer var för mig en stor överraskning, ett jävla drag på alla på scen och spelade verkligen arslet av sig..  Avslutningen med "Angel of Death" var det sjukaste jag upplevt tror ja..  Mycket mäktigt!!!!

Metallica är Metallica, bjöd på en riktigt bra show. Mycket av den gamla skolan och det gillas...  Fyrverkerier, bild och ljudeffekter av högsta klass.. 

Kan säga att jag sålt allt smör i småland för att vara på plats om det hade behövts, ångrar inte en sekund att jag "slösade" bort två dagar av mitt liv för att transportera mig tur och retur till Göteborg..  EN KANON KVÄLL!!!!

17

På vägen upp till Gbg i söndags såg jag en tidig bay i mango/grey, riktig pärla och en split panel i blå upptill och grå nertill, några som vistas här på forumet?