1

Vad är detta för motor, lite orolig att motorn jag ska bygga 1600 toppar/cyl/kolvar på inte är en 1300.
Då topparna jag skulle sälja som 1300 upptagna till 1600 visade sig vara 1200 är jag lite orolig för om motorn åxå är en 1200.

2

F är 1300 enkelport

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Tackar!

4 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-03-16 22:15:09)

med små olje kanaler
Ps det är ett utbytes block från vw (XR)
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5 Senaste redigerad av Marantz (2014-03-17 16:47:12)

Nackdel/fördel med utbytes?
Har inte tänkt maxtrimma.
Bara få ett gott bottenvrid, ej 10,000 varvning.
Är detta möjligt med 1300 block-1600 toppar-dubbla knasare?

6

Marantz skrev:

Nackdel/fördel med utbytes?
Har inte tänkt maxtrimma.
Bara få ett gott bottenvrid, ej 10,000 varvning.
Är detta möjligt med 1300 block-1600 toppar-dubbla knasare?

Ja,det är inga problem så länge du inte vrål-trimmar...

7

Det är nog varken vara en för- eller nackdel med utbytes i detta fall. Märkningen tyder på att utbytesblocket är före april -72, så den kan ju ha levt och gått precis hur mkt eller lite som helst efter det.

8 Senaste redigerad av Svwerker (2014-03-18 04:36:39)

Blocket är före -71 vilket innebär att det har lite mindre oljekanaler och bara en reduceringsventil som håller ordning på oljetrycket. Man brukar säga lite tillyxat att det fungerar bra upp till runt 150 hk.
Om det är 13- 15- eller 1600 från början är fullständigt irrelevant då blocken som sådana är identiska mellan motorstorlekarna. Det mesta i motorerna är samma grejer såsom kam, vev, stakar mm.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

150hk?  Default/yikes
Njae vill bara ha en råstark vacker maskin att titta på, och köra med så klart.  ICQ/ag
Ska ju sitta i Speedstern, så lite ögongodis.