1

Hej!

Min gamla mamma äger en bubbla 57 års modell. Den har stått uppallad sen 1988. Morsan är 93 och kommer inte att köra mer och särskilt inte bubblan. Bilen har inte gått mer an drygt 4000 mil. Osynkad. Hon vill sälja den. Hur gör hon? Jag har lovat att hjälpa henne med detta.

2

Ut med en annons på Blocket. Bilder o bud över 40 lax.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Brorsan ska fixa bilder i helgen.

Kan man begära 40 papp för en bil som inte besiktigats på över ett kvarts sekel?

eller är 40 papp på tok för lite för en totaloriginal bubbla som just inte har gått nåt?

Är det Blocket som är bästa sajten för en sån bil?

Vi är ganska villrådiga och det är så mycket annat som ska tömmas i huset.

4

Bilder hjälper till att eventuellt värdera bilen. Den kan mycket väl gå för 40 eller mer. Som vanligt är det vad köparna är villiga och betala. Men om det är som du skriver så är det priset inte omöjligt.

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

5

Bara dumt att spekulera innan man sett lite bilder.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

En sak är säker, en 57a är inte osynkad. Bara ettan. Så, du kan hälsa henne att hon dubbeltrampat i onödan i alla år.... ICQ/ad Ordna bilder så hjälper vi dig mera!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

7

Ja, jag uttryckte mig nog lite otydligt. dubbeltramp mellan ettan och tvåan, korrekt. Den lär ska vara tillverkad i februari-mars 1957 har jag för mig.

Hoppas på bilder imorgon och har gett brorsan order om foton på längden och tvären, förutsatt att han kommer åt. Motor, inredning, exteriör etc. Den får stå kvar på sina pallar än så länge.

Han sa att motorn såg himla bra ut, förutom att det runnit olja. Men som sagt, den har stått där den står i nästan ett kvarts sekel. Men innan vi pallade upp den besiktigade vi den ua.

8

Möjligen dubbeltramp från tvåan till ettan. Ettan var osynkad men två-tre-fyra synkad.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G