Hittade fabriksnya IDF 44 och IDF 48 för 3000kr paret på Blocket , är detta något att ha? Förstår att det är kopior!
kan va skit, kan funka.. lite av ett lotteri det där med kopior. Jag skulle nog satsa på empi hpmx/epc eller Decade om man ska köpa kopior.
Oavsett äkta eller kopior, nya eller beg så gäller det att demontera, kontrollera och rengöra noga innan man kör dem.
Där håller jag inte med Mr Pete.
Jag kör sen nått år med fajs IDF 40 på ena bilen, det är nog samma förgasare som säljs i blocketannonsen.
När jag jämför dom med empi hpmx, som jag precis köpte till min syster, så tycker jag att fajs är betydligt bättre och mer orginal lik. Jag har ett bra gäng Weber på hyllan att jämföra med 
Fajs kommer att se ut som en gammal Weber om nått år när den blir gammal och sunkig
Empi har igengjuten choke och betydligt sämre gjutningar överlag. Den funkar förmodligen lika bra, men den ser inte ut dom en Weber.
Det där med att det kan vara skit? Är det nån här som har haft problem med en kopia av en IDF? Eller är alla sanningar om felgjutningar, missade borrningar i kanaler och icke fungerande förgasare bara rykten från samba som blivit sanningar här?
Det var kanske så med dom första batcharna förgasare kineserna kopierade? Nu kanske gjutformarna är korrigerade 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Var någon här som fick en förgasare som läckte pga ett hål som var för långt borrat.
Ali G
Om säljaren (troligen..) importerat fler par, kan du väl be honom om referenser ifrån andra köpare ?-)