Någon som vet vem som har den äldsta? Jag har precis köpt en med chassi nummer 7451.
Typ 2 -72 Dubbelhytt
Typ 2 -64 Enkelhytt
Typ 3 -68 Variant
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Tidiga typ3or
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Någon som vet vem som har den äldsta? Jag har precis köpt en med chassi nummer 7451.
Vilken månad borde min vara tillverkad i? Jag får det till november -61
Äldsta vet jag inte men har själv en 62 a .
Den vill vi gärna se bilder på. Den är riktigt ovanlig, så det är nog ett fynd.
På http://www.vw1500.com/ finns en okt -61.
En Typ 3 med chassienummer 17xx har i alla fall funnits i Sverige och diskuterades på gamla Bubbelbabbel.
Har en Karmann Ghia 343 med chassinummer 2967. Förmodligen den äldsta Typ 3-ghian i Sverige 
Har en Karmann Ghia 343 med chassinummer 2967. Förmodligen den äldsta Typ 3-ghian i Sverige
den för detta äldsta finns numer i Norge...
Juvas skrev:Har en Karmann Ghia 343 med chassinummer 2967. Förmodligen den äldsta Typ 3-ghian i Sverige
den för detta äldsta finns numer i Norge...
Menar du nr 1561? 
GBW627, har den kvar det regnummret, eller är den exporterad i papperna till Åland?
Hittade en med 81xx men den är ju liite nyare. Båda regade som 1962 enligt bilregistret.
Nej, den blev aldrig inreggad på åland! Tråkigt att dom är regade som 62a i registret, men det blir väl svårt att få dom att ändra? 62-01-01 står det i papprena! Slänger upp en bild på den imorgon! Slet precis in den i garaget och började riva bromsarna! Någon som vet hur bromsbanden passar i årsmodellerna?
Allt som registerades efter aug -61 blir automatiskt 62 års modell i Sverige efter reglerna som gällde då.
Allt som registerades efter aug -61 blir automatiskt 62 års modell i Sverige efter reglerna som gällde då.
Okej, går det att få dom att ändra? 
Jiiisper såg dig i lördags när du åkte till Åland runt 09 tiden 5km från Grisslehamn. Låg bakom dig till färjan.
Hoppas du får ut typ3an snart
Jiiisper såg dig i lördags när du åkte till Åland runt 09 tiden 5km från Grisslehamn. Låg bakom dig till färjan.
Hoppas du får ut typ3an snart
Fan att du inte tutade och hejjade då!
den är i garaget nu, med ned rivna bromsar!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Tidiga typ3or
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.