1

Efter mer än 50 års vila, ute på vägen igen. Stort ögonblick! ICQ/ab

Post's attachments

IMG_2776liten.jpeg, 361.77 kb, 1280 x 960
IMG_2776liten.jpeg 361.77 kb, 1233 downloads since 2014-03-01 

2

Tjusigt värre:)
Men får Du inte slagsida med den där backlampan?

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

3

Backlampan kompenserar det stora extraljuset som sitter på vänster fram, enda sättet att få bilen att stå i våg. ICQ/ab

4

lasseknoppel skrev:

Backlampan kompenserar det stora extraljuset som sitter på vänster fram, enda sättet att få bilen att stå i våg. ICQ/ab

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Tuff patina

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

5

Koppla den till bromsljuset så håller nog t.o.m stockholmarna avstånd. Mera bilder bitte...

[

6

Skåningen skrev:
lasseknoppel skrev:

Default/lol  Default/lol  Default/lol  Default/lol

Tuff patina

Ahh, förklarar saken:) Fin är den i alla fall  ICQ/ag

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

7

Halloj Lasse ! Välkommen hit. Det var längesen jag var och kollade Porsche hos dig!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

8

Hej! Det är kul med ett levande forum. ICQ/ab  Vikken Porsche var det du tittade på?

9

Ball kärra!
Vadan det hålborrade L handtaget?

Vill gärna se nåt kort framifrån och inne i bilen också!

Er det din egen vagn, eller ett kund-jobb?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

10

Heja!

Nu får man passa sig vid rödljusen  ICQ/ag

11

lasseknoppel skrev:

Hej! Det är kul med ett levande forum. ICQ/ab  Vikken Porsche var det du tittade på?

Jag och kompisen gotlänningen tittade på en 356a 64 årsmodell har jag för mig .

VW Typ 2 1967

12

Kul att den kommit på rull Lasse! Den patinan är helt fantastisk.

Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://luftkyld.blogspot.com/
Instagram: Luftkyld

I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

13 Senaste redigerad av lasseknoppel (2014-03-02 11:42:59)

Bilen är min egen sedan många år. Hålborrade handtaget är för viktens skull, det är alltid bra att kunna äta en halv Puckstång extra utan att totalvikten går upp. Jesse, trots viktbesparing löper Du nog inte nån risk vid rödljusen… kisavw, då var 356:an nog vit eller blå, den vita rullar idag i Stockholm och den blå i Östergötland. Niklas: Det är verkligen bubblande skojigt att den e igång, men vilka träffar gäller för sommaren????
Fler bilder kan komma, men nu reser jag bort på en vecka. Observera att reflexerna sitter där för att tillfredställa bilprovningen vid reg-besiktningen. Jag har två som är ännu större, funderar på att byta.
Lasse

14

Oj, vilken schysst patina. Ser fram emot fler bilder.

15

Kan nog stämma på vit färg, det har ju runnit många liter vatten i Lagan efter det besöket.

VW Typ 2 1967

16

Kul att du Lasse äntligen kommit ut på detta forum. Du har mycket kunskap och bilar att dela med dig av. Vwarmt välkommen, hållborrade fälgar gör ju att du kan äta ytterligare ett par puchstänger.. ICQ/ad har för mig du nämnde att detta är en fd Jämtlandsvagn?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

17

Tack för alla snälla ord!

Bilen är en Z-bil, Jämtland, köptes med två andra 50:or söder om Brunflo. Massor av delar följde med. Denna bil hade schysstaste slitaget och är nästan rostfri, de andra var också riktigt rostfria men såldes rätt så omgående. Bilen är svetsad på några konstiga ställen, har försökt dölja dessa. Jo, fälgarna är hålborrade och däcken fyllda med sånt där som får ballonger att flyga. Den ställdes av och har varit ur trafik sedan början på sextiotalet. Nu reser jag bort en vecka och kan förmodligen inte lägga ut fler bilder.

Lasse

18

Är det något annat som är race inspirerat/ utbytt/lättat? Annan motor, eller original? Ser att soltaket ser "lättat ut" men antar att det ska funka som vanligt i sommar.
Oldspeed är ju hett, så stoppa i en Gmünd motor å åk till tyskland till 2015! Petermax Müller rennen!

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

19

lasseknoppel skrev:

Bilen är min egen sedan många år. Hålborrade handtaget är för viktens skull, det är alltid bra att kunna äta en halv Puckstång extra utan att totalvikten går upp. Jesse, trots viktbesparing löper Du nog inte nån risk vid rödljusen… kisavw, då var 356:an nog vit eller blå, den vita rullar idag i Stockholm och den blå i Östergötland. Niklas: Det är verkligen bubblande skojigt att den e igång, men vilka träffar gäller för sommaren????
Fler bilder kan komma, men nu reser jag bort på en vecka. Observera att reflexerna sitter där för att tillfredställa bilprovningen vid reg-besiktningen. Jag har två som är ännu större, funderar på att byta.
Lasse

Lasse - vi får fundera på vilka träffar som känns rätt. Vi får ta oss en funderare över en kopp kaffe. Själv måste jag få ut någon av mina bilar annars blir det fattigt på träffronten även i år.

Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://luftkyld.blogspot.com/
Instagram: Luftkyld

I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

20

Sjukt snygg ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

21

Ahh trevligt ICQ/ag har faktiskt tafsat på den här bilen en gång hos dig för många år sen... ICQ/ad

22

Vilken läcker split och patina, hoppas du lägger ut några fler bilder på den när du kommer hem.

23

Den blev riktigt hård, gillar speciellt patinan! Går nog utmärkt att skrämma folk med.  ICQ/ad

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

24

Nu när jag kollat närmare på bilden ser jag pinbultar å hjulmuttrar. Sitter det porsche bromsar av något slag på denna?

Tel 07noll357185ett

25

Nej den har mekaniska bromsar! Vajjert som vi säger!

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015