1

Jag var och provkörde en 1303 och jag tyckte den var lite småslö precis början av varje växel, när bilen väl började rulla går motorn som den ska men speciellt 2.an var hopplös och motorn ville gärna dö. Enligt säljaren är motorn renoverad och den såg hel, torr och fin ut .Tror ni motorn helt enkel var för kall (det är ju ändå vinter) eller vad kan det vara? Tror ni jag köper ett lik? I övrigt var bilen jättefin!

Tack på förhand!

2

Både Solex PICT 31 (1302/3) och PICT 34 (1302S/1303S) får "övergångsproblem" sk Flat-Spot, om inte fördelaren och dess vaccumklocka lirar.
Viktigt att man har matchande original fördelare på dessa motorer - rätt många har lärt dessa erfarenheter......

3

Okej, ska provköra den igen å sen om man kan få ordning på det ICQ/ab

Tack!!

4

fråga om papper om renoveringen och vad som han har bytt i maskin
Om jag var dig skulle jag vilja ha kompresion test på maskin för att inte bli blåst
Ps det är dyrt att renovera en vw motor på rätt sätt (13-20 k)
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

5

Vad sitter det för fördelare på? Orginal - renoverad/ orenoverad eller eftermarknads? Tändning, förgasare och allt servat och inställt?

6

Det blev inget köp, var där idag igen och kollade men det kändes lite små lurigt med motorn så jag letar vidare efter min nya Vw ICQ/ab

Tack ändå för alla tips och svar ICQ/ab