1

Har ett par insug till typ 3 1600 dp  dubbelförgasare liggande som jag funderar över. Dessa två insug har två st. rör bredvid varandra  på utsidan c:a 10 mm diam.
dom jag hade på min tid hade ett rör eller inga alls vad jag kan minnas, vad  är detta? Vaccum, servo eller annat? Hade nämligen tänkt använda dessa
till en 1600 typ 1 motor som jag håller på att göra i ordning, kan man bara plugga igen dom?  Tacksam om någon mer insatt och påläst än jag har svar på detta.

Mvh. Jörgen

2

För att undvika svajig tomgång måste åtminstone ett av vardera rör kopplas ihop, dvs. båda sidors insug ska sammanlänkas med ett c. 10mm rör. Andra röret är jag inte säker på vad den är för.. Kanske för vacuum till broms?

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

3

Var det inte också så att en slang gick ner till en automat växlad låda?
Styrdes inte den med vakuum?

4

På typ3 dubbelportsinsug var alla 4 "uttagen" ihopkopplade, fanns väl någon tanke med extra bra utjämning ju längre ned i insuget man satte slangarna ?
Enkelportsinsugen hade mycket grövre slang (1/2"?), men i bägge fallen kan man plugga, och leva med detta (efter man synkat förgasarna.  ;-)

5

Mången tack för dom svaren.