1

En split med dom stora blinkersarna och lilla bakrutan, visst borde det vara en 63'a?
Nån som vet vilka chassienummer stora blinkersarna och stora rutan kom?

Buy the ticket, take the ride... - HST

2

Finns det andra detaljer som kan hjälpa till och bestämma årsmodell i den tidsperioden?
Visst ändrades dörrhandtagen i '63?

Försöker årsmodellbestämma en chassienummerlös stackare... ICQ/ae

3

Min -63:a är tillverkad hösten -62 och har nya skärmkanterna runt om och tuttblinkers.

Sena smalluckebussar har de nyare inåtvända luftgallrerna.

4

Ska kanske tilläggas att det här är en enkelhyttspickup, kanske lite annorlunda gälar då eller?
Ska kolla vad det är för skärmkanter på den, tror det är den senare typen.

5

Det kan ju också vara en -64 eller -65. Pickuperna hade ju lilla bakrutan och gamla luftintaget längre.

Kolla om du har ID brickan uppe i taket vid luftintaget eller om brickan sitter bak vid motorn. Den bytte plats hösten -63. Likaså kan du ju kolla på framdörrarnas handtag. Kylskåpshandtagen försvann hösten -63.

6

Min gamla -64 eh. hade lilla rutan / "Dennisfötter" till bakljus / stora framblinkers.
Skärmkanter tänkte jag inte på...Kan inte "The samba" hjälpa till?
http://www.thesamba.com/vw/archives/inf … dating.php
ICQ/ab

7

Tja... hade jag haft chassienummret så hade det ju inte vart nåt problem med att identifiera den via listan på Samba men nu är det ju just avsaknaden av chassienummer som är problemet... ICQ/ad

Om placeringen av ID-brickan flyttades hösten -63 så är det nog inte en 63'a utan en 64'a, 65'a då det har suttit en ID-bricka uppe på luftintaget i taket, det syns spår efter en men den är borta.

Har ett namn på en möjlig tidigare ägare så jag har ett spår att gå efter men det hade vart schysst och kunna precisera årsmodellen innan jag försöker få kontakt med en eventuell tidigare ägare.