"Vill haaaaa..." Fast jag lutar mer åt blått, av någon underlig anledning. Fast din färg är nog idealisk när det gäller att dölja bromsdamm o allmän smuts
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW 1303 (R)S, 1973 - Germanlook
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
"Vill haaaaa..." Fast jag lutar mer åt blått, av någon underlig anledning. Fast din färg är nog idealisk när det gäller att dölja bromsdamm o allmän smuts
Putsad och klar inför ännu en fin bilsommar
När jag ser din bil så kan jag nästan tänka mig en fat chick
Snygg!!
Jag har aldrig haft sånna. Köpte en helt ny stötfångare utan dessa hål. Men du fick ju till det riktigt bra med dig där kromade täcklocken
Ja bilen är fin
Sitter dina lyktsprutor fortfarande på stötfångaren? Jag plockade bort mina.
... eller en 1303:a som vi andra säger
När jag ser din bil så kan jag nästan tänka mig en fat chick
![]()
Snygg!!
Regn, regn och åter regn... Då är det bara innomhus som gäller...
Efter en lååång sommar och väntan, så är man äntligen igång i garaget igen, och förbereder uppstarten av den nya motorn som kommer att hamna i bilen till nästa sommar
Nu har de båda mötts för första gången... Nya motorn (1904cc) till vänster.
Nu är nya motorn uppstartad och inkörd för några veckor sedan, redo för att monteras i bilen till våren.
Den startade på första slaget. Och gick som den skulle, utan några konstigheter eller läckage någonstans.
Så nu återstår det bara lite finlir och montering av mina helrenoverade Solex/Kadron-förgasarna och uppstart/injustering av dessa till våren.
Jag svarar här istället för på Early911. Du undrade om avluftningen på växellådan. Låt den sitta där den sitter. Den enda gång man behöver tänka på placeringen är när man konverterar en 914 låda till svansmotor eftersom diffen då hamnar på andra sidan.
Haha... Du visste tydligen vem jag är
Jodå, var den ska sitta har jag listat ut. För jag har bara ett hål på min låda, på motsatta sida som diffen sitter som du sa.
Men det jag mest undrade var hur den ska vara vriden med avluftningshålet, så att det minimalt skvätter ut en massa olja. Men jag har hittat en bild som kan ha svarat på det
Nu står den där och väntar till att få startas upp när vår-värmen väl kommer
All ära til dig , alt ser jättesnyggt ut .. E det bara show och no go ?? Va med en runda på banan så du får prova ut allt du slängt på ... ???
Mvh
Erich
All ära til dig , alt ser jättesnyggt ut .. E det bara show och no go ?? Va med en runda på banan så du får prova ut allt du slängt på ... ???
![]()
![]()
Mvh
Erich
Vilken bana och när ? Jag hade mer än gärna testat min 1303 på bana... fast det är ju mer go än show......
Ja finns ju många baner i Sverige , nämner bara dom närmsta för mig . Knutstorp , Falkenberg , Andertorp , Gjälleråsen , Kinekulle , Linköping Motor Stadion och Mantorp
Sen finns många mindre baner rundt om där dom kjör gokart bl.a . På Rejsa.se finns lite info om när det kunne passa .. Riktigt roligt e det . Bubblorna /buggys borde klara sig bra .. Finns vel bara ert namn att nemna , Fredrik Reichel (Frallan) , som kjør en 1303 -75 . Brukar åka på Knutstorp Ring .
Mvh
Snygg liten motor det där..
Tycker jag med , en mycket snygg motor ...
mvh
Hur går det här då?
Lite sent svar här märkte jag, "Syxez"...
Maskinen... alltså den nybyggda motorn sitter i bilen och fungerar. Har provkört den lite smått och den svarar bra och verkar fungera som planerat. Nu är det bara lite justering och finlir med munstyckena som det jobbas på
Och som jag väntat! ser så jäkla fint ut!
Ja, den blev rätt så bra faktiskt. Lite orginalstuk på utsidan. Men något heeelt annat inuti
Snyggt!
Tack och bock!
Den första lite längre turen är gjord. Och motorn snurrar på fint nu även i landsvägsfart
Så nu är det "ba å åk"
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW 1303 (R)S, 1973 - Germanlook
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.