Hej alla. Får inte på motorn mot lådan. Ringen på tryckplattan värkar ta i styrhylsan för urtramplagret. Är det fel tryckplatta ?
Vad skall jag ha för nått så det passar? kan man modifiera så det blir att passa eller måste jag byta ut delar..
Pillra bort ringen så ska det nog funka..
Till de där lagret med hylsa ska du ha en tryckplatta utan ring... vet inte hur de funkar på de där med armar om de går att pilla bort eller inte.
Det ska vara en tryckplatta utan ring till den lådan.Att ta bort ringen på den du har funkar inte!
Du behöver en tryckplatta av solfjäder-modell.
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport
Tack det va det jag befarade.. Ja ska ut å leta.
Sätt upp Ringen i svarven: svarva ur Ringen, så den har större diameter(>+0,5) än hylsan. OM du nu inte har en svarv: använd en hårdmetall fil, och slipa upp hålet (så runt du kan).
(OM du sätter ringen i svarven: ja, då behöver du ha ett hårdmetallskär ... Ringen är härdad.)
Nej, man behöver inte byta allting: "Allting passar", med lite modifiering. (tänk/boxen...)
Ta bort ringen och fjädrarna som håller den så kommer det att funka utmärkt 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Det ska vara en tryckplatta utan ring till den lådan.Att ta bort ringen på den du har funkar inte!
Jag håller inte med...
-Varför inte? (en del originaltryckplattor för stödrör ser ju faktiskt ut som de bara saknar ring....)
Jag tog bort min ring funkar hur bra somhelst.
stickan skrev:Det ska vara en tryckplatta utan ring till den lådan.Att ta bort ringen på den du har funkar inte!
Jag håller inte med...
-Varför inte? (en del originaltryckplattor för stödrör ser ju faktiskt ut som de bara saknar ring....)
Du behöver absolut inte hålla med mej Mettis,utan alla gör som dom vill... 
Gör som du vill..
Dom hade antagligen "en måndag" på VWerket, när dom satte dit ringen.............
Är det ingen som tror att det BÄSTA är om "de stackars armarna" hålls ihop av denna Magiska ring?
JAG tror inte man ursprungligen satte dit ringen utan anledning.. visst,sen togs den bort.. och jag har sett lika många vxl. där det har varit "salladsarmar" i kopplingskåpan...
Fråga: hur lyckas man mäta/justera in tryckplattan höjd(läs:armarnas) UTAN ringen(29/30 m. ring, 23/24 u. ring)?
(OM du tar bort ringen/har styrhylsa i vxl. , måste du kolla att armarna inte går in i styrhylsan när tryckplattan "trampar ur". Det måste du även kolla om du svarvar ringen, då armarna(trycks ihop under ringen) och kan, på vissa punkter, gå innanför/mindre diameter, än styrhylsan. Om inte annat, ser du vad jag menar, nästa gång du tar ut motorn, på styrhylsan.)
Gör som du vill..
Dom hade antagligen "en måndag" på VWerket, när dom satte dit ringen.............
Är det ingen som tror att det BÄSTA är om "de stackars armarna" hålls ihop av denna Magiska ring?
JAG tror inte man ursprungligen satte dit ringen utan anledning.. visst,sen togs den bort.. och jag har sett lika många vxl. där det har varit "salladsarmar" i kopplingskåpan...
Fråga: hur lyckas man mäta/justera in tryckplattan höjd(läs:armarnas) UTAN ringen(29/30 m. ring, 23/24 u. ring)?(OM du tar bort ringen/har styrhylsa i vxl. , måste du kolla att armarna inte går in i styrhylsan när tryckplattan "trampar ur". Det måste du även kolla om du svarvar ringen, då armarna(trycks ihop under ringen) och kan, på vissa punkter, gå innanför/mindre diameter, än styrhylsan. Om inte annat, ser du vad jag menar, nästa gång du tar ut motorn, på styrhylsan.)
Håller med dej MH! Många saker funkar (till nöds) även om det inte är rätt gjort,men varför ska man chansa?
Har vart till Gösta Rustas och fått en riktig tryckplatta så nu ska det nog funka.