-Lasse, nu får du ta och minnas vart du sett tråden. Det skulle ju ha varit roligt att veta vad som hänt med den
I samma veva som den där var ute, så hittade jag en annons i Gulatindningens nätupplaga. Det stod bara nått i stil med " Tidig -60-talsbuss, med hörnfönster och flygplansfönster, högerstyrd. 4500:- Finns i centrala Stockholm.
Jag ringde och var alldeles darrig. Gula tidningen hade ju börjat konkurrerats ut av blocket, så det var inte så många som läste den.
Jag kom fram men den hade tyvärr blivit såld nån dag tidigare. Jag frågade om han blivit nerringd, men det var typ bara en som hade ringt på den. Och det var samma som hade köpt den.
Den bussen funderade jag på i många år över vart den kan ha tagit vägen, och om det nu verkligen var en lyxbuss mm. Jag frågade mycket folk om den, men ingen hade nån koll.
Men så råkade jag prata med Jerker från Mjölby, och han började berätta om en lyxbuss som han hade ägt, det visade sig att det var han som hade köpt den. Och det hade varit en 23 fönsters lyx i helt ok skick. Och det hade varit en ruskig slump att han hade råkat surfat in på Gula tidningen och sett annonsen.
Jag tror den är i England nu, men läser Jerker det här, eller nån annan som råkar ha kort på den bussen, så skulle det vara roligt att se ett kort på den 
Jag grämjer mig faktiskt inte ett dugg om den. Hade jag fått köpa den, så hade jag nog aldrig fortsatt att jaga en lyx. Och då hade jag garanterat inte ägt min barndoorlyx, så det var ju faktiskt en ruskigt tur att inte jag hann köpa den