101

Om de nu har tänkt att ta bra betalt, typ 400:- per skalle, så är det ju inte så smart att gå ut med detta innan. Då tänker många "Nä fan, första gången o 400 spänn...jag skiter i det" o kommer inte. Men om man istället får reda på det i entré-kön så, så har man ju ändå kört dit, inte många som vänder o kör hem då.

Grape o Co, tar emot pengarna, sen är det upp till dej som besökare att trivas bäst fan du kan o vill, för efter du har betalt så existerar du inte. Detta BGC är ännu ett sätt att mjölka ur ännu mer pengar ur hobbyn. När folk hotar att bojkotta vanliga BR för att det är för mycket vattenkylt o busliv o fylla, så istället för att lyssna på kritiken, så kör man ett nytt BRC, på så vis kan de både behålla kakan och få en till kaka. Money, money, money...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

102

Dom kanske inte har koll på hur stora utgifter dom kommer att ha ännu och inte kan sätta entré pga det?
men ja, lite sent känns det som det börjar bli...

103

Hola. Vi åker dit å har så trevligt vi kan. Släpp allt gammalt groll. Trots allt, det bra att det finns något att åka på för oss dinosarier (lyftkylt) ICQ/ab Bra inlägg GB. Gillar ditt sätt att belysa funderingen från andra vinkeln.  Vem styr upp karavanen?

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

104

Var på race på arenan i fredags, vilken superanläggning ! Stora ytor för camping, parkering, utställning. Fasen att man inte har Ghian klar, det kommer en massa andra projekt i vägen hela tiden. Man får väl åka dit å kika ändå å parkera utanför.

105

Fillmore skrev:
Robert K skrev:
nizekustoms skrev:

Någon som hört något om inträdeskostnaden?

X2! Ja, för fan på ren svenska. Varför skall det vara så svårt att gå ut med detta? 300 eller 600, eller mer...? Visa lite respekt och ta ansvar gentemot publiken som vill närvara på evenemanget. Inte så svårt och inte för mycket begärt anser jag.

mailade bugrunfolket för snart 2 veckor snart ang. inträde + camping men inget svar fortfarande Default/hmm

I min värld är det väldigt respektlöst att inte svara på frågor. Om jag vänder mig till någon firma/privatperson som inte ger nått svar, så anser jag dom oftast som oseriösa eller opålitlig. Fast jag är kanske onormalt hårt dömmande???
Då är det ju bättre att ta bort mailadressen från hemsidan eller ge ett autoreply, om att man tyvärr inte har tid att svara på frågor. Om det nu inte är klart med vad det kommer att kosta, så är det väl bara att svara att det inte är klart. Det tar inte många sekunder.

Nu finns det kanske nån bra förklaring till varför man inte har svarat på det här mailet, men med tanke på att det är drösvis med folk som mailat dom tidigare utan att få den minsta lilla respons, så är jag inte förvånad.

106

Ja jag hoppas det inte är alltför mycket stål det handlar om. Så fort ngn vet ngt, posta det gärna här så man kan planera på ett vettigt sätt.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

107

Vi kan nog konstatera att Grape & Co. Inte är så data vana.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

108

25hpman skrev:

Om de nu har tänkt att ta bra betalt, typ 400:- per skalle, så är det ju inte så smart att gå ut med detta innan. Då tänker många "Nä fan, första gången o 400 spänn...jag skiter i det" o kommer inte. Men om man istället får reda på det i entré-kön så, så har man ju ändå kört dit, inte många som vänder o kör hem då.

Grape o Co, tar emot pengarna, sen är det upp till dej som besökare att trivas bäst fan du kan o vill, för efter du har betalt så existerar du inte. Detta BGC är ännu ett sätt att mjölka ur ännu mer pengar ur hobbyn. När folk hotar att bojkotta vanliga BR för att det är för mycket vattenkylt o busliv o fylla, så istället för att lyssna på kritiken, så kör man ett nytt BRC, på så vis kan de både behålla kakan och få en till kaka. Money, money, money...

Jag tycker han måste få en chans... Bug Run har liksom växt så pass mycket att det nog är svårt att bara säga att det bara är luftkylt helt plötsligt. Svenska Volkswagen kanske har en del att säga till om där också. Har man sedan att välja på att gå back för att det kommer för få gäster eller att gå lite plus om man släpper in vattenkylt så får man nog gilla läget. Det kostar nog en del att hyra Mantorp. Fast är läget så att man hade gått plus i alla fall med bara luftkylt så då kan man nog börja diskutera hur pengakåt man är.

Jag tycker det är trist att allt är så strikt med t.ex. maten. Varför skall man inte få konkurrera med de där Möllers? Det hade väl vart trevligt med en massa att välja på som t.ex. Goophers cafebuss men då börjar väl de att knorra på Möllers. Det hade jag i och för sig skitit i. De lär räcka och bli över till alla i alla fall.

Hoppas nu att vi alla blir positivt överraskade i Tierp. Detta är ju trots allt ett initiativ för att möta kritiken som fallit tidigare och Sverige behöver fler träffar.

Alte Liebe rostet nicht!

109

Det är mycket snack om priset, spelar det egentligen någon större roll om det kostar 300 eller 500 i inträde? Resan dit kostar också endel! Vill man dit så åker man väl ändå? ICQ/ab  Förmodligen så sätter de väl ett rimligt pris liknande de andra evenemangen på anläggningen.
Jag tycker det skall bli kul! och det är väl perfekt med en luftkyld träff? och förhoppningsvis riktigt bra vw-dragracing!

110

surfinsafari skrev:

Vi kan nog konstatera att Grape & Co. Inte är så data vana.

Det kanse beror på detta
http://www.affarsliv.com/?articleid=5720874
http://www.affarsliv.com/?articleid=5720879
http://www.affarsliv.com/?articleid=5721912

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

111

Förut var det en massa gnäll om gamla BR .
Nu gnälls det innan portarna öppnats! Suck....
Kan va värt en slant och se Tierp arena.

112

Vad jag förstår har Mantorp haft krav på sig sen länge att uppgradera anläggningen.
Eftersom man har varit störst i Sverige har man förhalat dessa.
Att Tierp har blivit verklighet beror enligt min syn på orädda entusiastiska människor som brinner för det
de tror på, och inte minst det andra tror på eftersom man har planerat för andra verksamheter också.
Jag tror på Tierp Arena!!

113

Nu har jag fått svar på mitt mail, antar att samma text står på Bugrun.com

"Priser Bug Run Classic #1 2011:

* Entré fredag för helgen: 400 SEK (40 €)
    * Entré lördag för helgen: 250 SEK (25 €)
    * Körning i stege Top 8 eller Quick 16: 300 SEK (30 €), betalas vid anmälan
    * Parkering vattenkylda och andra märken: 50 SEK (5 €)
OBS! Förtur vid körningen för dem som kör i stegarna, Test & tune i mån av tid.

Det här ingår i entréavgiften:

•    Test & tune på dragstrippen utan extra kostnad om du har licens,
          annars kostar en engångslicens 150 kr,
    •    Läktarplats lördag,
    •    Camping inne på Tierp Arena fredag-söndag,
    •    Deltagande utan extra kostnad i Show&Shine, utställningen under 
          lördagen,
    •    Marknadsplats för försäljning utan platsbegränsning eller extra
          kostnad,
    •    Musik lördag kväll.

Ingen extra kostnad för att ta in din luftkylda VW på området, däremot betalar alla personer i bilen entréavgift. Barn t.o.m. 15 år går in gratis i vuxens sällskap.

Vattenkylda VW får bästa platserna på parkeringen utanför entrén."

Det blir kanoners det här  ICQ/ab

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

114

"andersson" ska du dit?

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

115

Det låter ju bra det här ICQ/ab

116

andersson skrev:

Förut var det en massa gnäll om gamla BR .
Nu gnälls det innan portarna öppnats! Suck....
Kan va värt en slant och se Tierp arena.

Så talar en vis man ICQ/ab  Billigare än så här lär man inte ta sig in på arenan och dessutom träffa goda vänner från när och fjärran, titta på snygga bilar mm. Kan nästan inte bli bättre så komigen nu och vallfärda dit  ICQ/ag

117 Senaste redigerad av kee (2011-08-02 18:29:16)

Håller med, låter lovande. Nu är det mest spännande momentet att se hurpass väl slutet av augusti fungerar för en träff av denna dignitet. Jag väljer nog att inte campa, utan dyker på lördagen enligt tidigare planer, men om man i fortsättning på (förhoppningsvis) kommande träffar, vill bo där över helgen, kan ju slutet på Augusti både vara riktigt gött och jäkligt kallt. Man får tillfälle att använda oljelampor och dema sin energisnåla belysning i bussen iaf, för kvällarna är mökare än i juni/juli. Nåväl, det är väl inget man kan lasta någon för, gissar att det inte är helt lätt att boka arenan en hel helg, annars hade början på månaden varit mer vädersäker ur camping- och dragracinghänseende. Men det återstår att se, jag kommer dit iaf!  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

118

Lägg allt gammalt groll på hyllan så hoppas vi att det blir en omstart på Bug Run ICQ/ab

Jag ska dit, förhoppningsvis med "projekt 10 hk till", kommer det någon mer trimmad 1200 så kan vi kanske rejsa  ICQ/ae Default/lol

119

Fillmore skrev:

Nu har jag fått svar på mitt mail, antar att samma text står på Bugrun.com

"Priser Bug Run Classic #1 2011:

* Entré fredag för helgen: 400 SEK (40 €)
    * Entré lördag för helgen: 250 SEK (25 €)
    * Körning i stege Top 8 eller Quick 16: 300 SEK (30 €), betalas vid anmälan
    * Parkering vattenkylda och andra märken: 50 SEK (5 €)
OBS! Förtur vid körningen för dem som kör i stegarna, Test & tune i mån av tid.

Det här ingår i entréavgiften:

•    Test & tune på dragstrippen utan extra kostnad om du har licens,
          annars kostar en engångslicens 150 kr,
    •    Läktarplats lördag,
    •    Camping inne på Tierp Arena fredag-söndag,
    •    Deltagande utan extra kostnad i Show&Shine, utställningen under 
          lördagen,
    •    Marknadsplats för försäljning utan platsbegränsning eller extra
          kostnad,
    •    Musik lördag kväll.

Ingen extra kostnad för att ta in din luftkylda VW på området, däremot betalar alla personer i bilen entréavgift. Barn t.o.m. 15 år går in gratis i vuxens sällskap.

Vattenkylda VW får bästa platserna på parkeringen utanför entrén."

Det blir kanoners det här  ICQ/ab

Inträdet får man räkna med, det ÄR ju bästa arenan!
Men varför denna "startavgift" (+ engångslicens som man även "råkade ut för" på BR fast det stod i programmet att det skulle vara kostnadsfritt !!)?
Som kommer att skrämma bort många från att köra på banan - och vad skall då folk på läktarna titta på....
Ungefär 8 st luftkylda bilar var det på BR som körde på strippen iår (?!) och i princip bara rutinerade rävar med kapacitet 11-12sek (utom mig då....;-)
DÄR kan man skylla på dålig/farlig bana (Inga turbo-VW körde!), men om man skall locka förare så det blir "Classic Bugrun" så skall det ta mig f...n vara
billigt ?

Bara mina tankar.... Mettis (som väl har råd att testa bilen på strippen några vändor för 850Kr.....)

120

Ja absolut! Du ska också dit!! ICQ/ab  Vi åker fredag morgon.

opec skrev:

"andersson" ska du dit?

121

850:- för en hel helg! Inkl körning det är väl inget att gnälla över! Kommer jag ihåg rätt är det dyrare att köra på SCC och den grusgropen känns ju så där! Har du licens blir det ännu billigare! Min licens gällde inte på SCC !

122

400kr+300kr=700kr för en (i mitt fall) övernattning och 5 timmar (i bästa fall) på strippen.
Efter lite sedvanligt BR-strulande och ett par saneringar återstår X timmar.
Är det bara jag som tycker att det känns lite "sådär"?

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

123

Ä kom igen nu! Syns i tierp!

124

Äntligen! Why be hatin'?  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

125

andersson skrev:

850:- för en hel helg! Inkl körning det är väl inget att gnälla över! Kommer jag ihåg rätt är det dyrare att köra på SCC och den grusgropen känns ju så där! Har du licens blir det ännu billigare! Min licens gällde inte på SCC !

Har du inte A4,B4
Om du har dragracing A4,B4 så kan du tävla överallt som är med FIA
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke