1

I Skåne finns det en man som för oss folkvagnsdårar som var aktivt verksamma på 80 och 90-talet en förebild och mentor. Denne mannen heter Fredrik Wiege.
Bilen som nu är till salu tillhörde honom under en lång tid. Han köpte den ny och i stort sett omgående plockades originalmaskinen ut och ersattes med vässade grejor. Många olika skepnader har motorerna haft gonom åren. Slutligen var det så kallad "Skånestandard" som gällde. 82 x 94 med carillo och Super Flo toppat med IDA 48:or.
Bilen har aldrig använts till dragrace utan snarare nosa snabba sportbilar i rumpan för att sen blinka för omkörning i 200 kmh. Många har blivit förvånade.
Min avsikt när jag äntligen fick händerna på denna min gamla idols bil var att återställa den till det utseende den hade (håller på att leta upp foton att scanna in) och ha en stabil bil på gatan.
Dock har tiden inte räckt till och andra projekt prioriteras.
Bilen har bara rullat 5500 mil och är väldigt solid och rostfri. Mycket fix och trix överallt.
Ingen motor och låda följer med.
Pris 20 000:-
Bilen säljs endast till seriös köpare och snabb affär kan ge bättre pris.
Tjena Stefan "Kocken" Allansson
[email protected]
0707-98 94 10

Post's attachments

Attachment icon IMAG0016.jpg 923 kb, 96 downloads since 2014-01-11 

Attachment icon IMAG0017.jpg 841.64 kb, 71 downloads since 2014-01-11 

Attachment icon IMAG0019.jpg 565.46 kb, 74 downloads since 2014-01-11 

För mycket delar och drömmar samt
1303 -73
Vw altered 2,4 mettis och turbo

2

Varför har jag inte sett den live? ICQ/ab

3

Ola min kära vän. När den rullade senast med Wiege gick du hos Hagström och sorterade muttrar (jättelänge sedan). Gissar på typ -92.
:-)

1303 -73

4

Sorry för off topic.

Tyckte bara att det var lite lustigt att det finns så mycket VW i den här lilla byn, och att det är ca 800m från mig ICQ/ab

Blev ju lite fundersam när man såg den ljusblåa fastbacken.

Kanske man får se något roligt rulla genom byn till våren

5

I garaget på denna adressen är det bara luftkylt som gäller (dock varit paus ett antal år pga hus, barn osv).
Lyser det i garaget så välkommen in!

1303 -73

6

Vad menas med "fix & trix"? Bortsett ifrån att bilen behöver motor & låda?

7

Kocken skrev:

I garaget på denna adressen är det bara luftkylt som gäller (dock varit paus ett antal år pga hus, barn osv).
Lyser det i garaget så välkommen in!

Tackar för det, ska ta mod till mig en dag ICQ/ab

8

Då förstår jag ICQ/ab

9

Såld till rätt köpare!

1303 -73