1,326

Det var ju "bara" att sätta igång å sprätta punktsvetsar nurå...
Men närå ICQ/ag
Ville mjuka upp plåtkunskaperna en smula före det, så jag började på grotta i den andra änden på baklämmen istället.
Var betydligt mindre angripet av både rost och skador.

Vek försiktigt upp falsningen för att på så sett kunna få in ny plåt hela vägen in i hörnet. Kändes som den vettigaste vägen att gå.
Kan tala om att bottenplåten är fastpunktad innan plåten slutligen viks runt original, så det blir lite lirkande och slipande innan det gamla möget försvann.

Efter att till slut fått dit denna bit så fortsatte jag vidare att lappa...
Kapade bort det sämsta vid gångjärnet för att även här vika upp falsen precis lagom för att kunna rensa rent och bereda plats för ny plåt.

Sen var det bara att knäcka till en lagom plåtbit och försegla det igen. Tyvärr ingen bild på detta, glömde fota innan hemgång.

Är ju lite kul att smålappa på detta vis faktiskt, ska bli spännande å se hur jag löser infärgningen framöver??

Hörs nästa gång ICQ/ag

Post's attachments

2019-12-22 22.26.25.jpg, 198.64 kb, 800 x 600
2019-12-22 22.26.25.jpg 198.64 kb, 191 downloads since 2020-01-10 

2019-12-26 20.36.31.jpg, 203.11 kb, 800 x 600
2019-12-26 20.36.31.jpg 203.11 kb, 214 downloads since 2020-01-10 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,327

I Lördags så kom det ett gäng Semelsugna VWänner på besök/inspektion/visitation ICQ/ag

Det var Björn Olsén, Gunnar Olsson och Thomas Landbergsson som sett till att jag skaffat fram färska Semlor från Schelins Konditori här i Sala. Dessa gudagoda saker är verkligen svårslagna när det gäller godhet! Och då ska det sägas att det provats semlor både när och fjärran, och bara ett fåtal har varit i närheten av dessa skapelser ICQ/ab

Men ska sanningen fram så var det Björn som för ett par veckor sedan meddelade att han ville komma upp och kolla in "Binzen" så att jag skött mina åtagande efter att jag köpt den av honom för några år sedan.
Och då passade det ju bra att dra ihop några gubbs till en liten miniträff av likasinnade.

Trevligt blev det ju såklart, och givetvis så ville alla provsitta det "nya" utrymmet i bak på pickisen  ICQ/bo Och med detta bevisas det ju att det kommer gå alldeles utmärkt att åka 6 personer i denna vagn  ICQ/af  Ska se till att ha den bilden med mig när det är dags att tala om hur många passagerare vagnen ska få inskrivet i registreringshandlingarna  ICQ/bs

Post's attachments

2020-01-11 14.58.13.jpg, 163.55 kb, 800 x 600
2020-01-11 14.58.13.jpg 163.55 kb, 213 downloads since 2020-01-14 

2020-01-11 15.54.33.jpg, 130.57 kb, 800 x 600
2020-01-11 15.54.33.jpg 130.57 kb, 208 downloads since 2020-01-14 

81814695_10220781698473151_130410857967386624_n.jpg, 75.16 kb, 960 x 720
81814695_10220781698473151_130410857967386624_n.jpg 75.16 kb, 189 downloads since 2020-01-14 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,328

Underbart arbete du gör, och mycket trevligt skrivna inlägg  ICQ/bs  å vilka grabbar i baksätet, wow  ICQ/bi

1,329

Bengt H skrev:

Underbart arbete du gör, och mycket trevligt skrivna inlägg  ICQ/bs  å vilka grabbar i baksätet, wow  ICQ/bi

Tack Bengt ICQ/ab
Men Grabbarna har ju blitt Gubbar vid det här laget  ICQ/bj Inklusive undertecknad  ICQ/bs

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,330

Barndoor51 skrev:
Bengt H skrev:

Underbart arbete du gör, och mycket trevligt skrivna inlägg  ICQ/bs  å vilka grabbar i baksätet, wow  ICQ/bi

Tack Bengt ICQ/ab
Men Grabbarna har ju blitt Gubbar vid det här laget  ICQ/bj Inklusive undertecknad  ICQ/bs

Hmm när blir man det (56).... Hmm kanske jag oxå e det nu då....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,331

michaelth skrev:
Barndoor51 skrev:
Bengt H skrev:

Underbart arbete du gör, och mycket trevligt skrivna inlägg  ICQ/bs  å vilka grabbar i baksätet, wow  ICQ/bi

Tack Bengt ICQ/ab
Men Grabbarna har ju blitt Gubbar vid det här laget  ICQ/bj Inklusive undertecknad  ICQ/bs

Hmm när blir man det (56).... Hmm kanske jag oxå e det nu då....

Det flyttas uppåt ju äldre man blir ICQ/ae
Jag är också bara 56 ICQ/ap

Man slutar inte leka för att man blivit gammal. Man blir gammal för att man slutar leka.

Och vi leker ju fortfarande med bilar. ICQ/al

Bubbla -62

1,332

GB63VW62 skrev:
michaelth skrev:
Barndoor51 skrev:

Tack Bengt ICQ/ab
Men Grabbarna har ju blitt Gubbar vid det här laget  ICQ/bj Inklusive undertecknad  ICQ/bs

Hmm när blir man det (56).... Hmm kanske jag oxå e det nu då....

Det flyttas uppåt ju äldre man blir ICQ/ae
Jag är också bara 56 ICQ/ap

Man slutar inte leka för att man blivit gammal. Man blir gammal för att man slutar leka.

Och vi leker ju fortfarande med bilar. ICQ/al

Precis....
Och "av en händelse" så råkar dagens Tischa ha denna text  ICQ/ag  ICQ/ap

Post's attachments

2020-01-16 16.47.40.jpg, 66.97 kb, 450 x 600
2020-01-16 16.47.40.jpg 66.97 kb, 215 downloads since 2020-01-16 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,333

ICQ/ay  sådan vill jag oxå ha.. ICQ/bs

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,334

Otroligt fint jobb du gör! Ang. växelstångsröret så är väl org. 28mm inv. och dom som säljs av vw firmor 27mm. + att det är en svetssöm som tar emot lite. (svetssömmen är även på orginalet). När man sen vrider lite på växelstången hugger det i bussningarn. Är det nåt du märkt av?

1,335

palbon skrev:

Otroligt fint jobb du gör! Ang. växelstångsröret så är väl org. 28mm inv. och dom som säljs av vw firmor 27mm. + att det är en svetssöm som tar emot lite. (svetssömmen är även på orginalet). När man sen vrider lite på växelstången hugger det i bussningarn. Är det nåt du märkt av?


Tack ICQ/ag

Jahaaaa, så det var därför växelstång styrningen blev lite tajt!!! Bra noterat, det hade jag ingen tanke på när jag höll på med den detaljen då mitt gamla rör var obefintligt.
Men däremot så konstaterade jag att den nytillverkade metallfjädern/bussningen var gjort i nån tiondel tjockare material än originalet, de senare spittbussarna har ju dessa gjorda i nylon istället.
Men bra att veta att man måste slipa upp de nya rören en gnutta ICQ/ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,336 Senaste redigerad av Barndoor51 (2020-01-22 19:58:56)

Men nu var det väl dags för lite mer plåtbankande va?  ICQ/bs

Nu tyckte jag att jag kände mig mogen och ta tag i det andra hörnet på lämmen som hade en lite krockskada.
Normalt kanske man bara byter ut allt dåligt mot ny plåt, men att hitta bra donatorbitar eller "ekonomiplåt" till lämmar finns ju inte, i alla fall inte vad jag vet?? Eller jo, de gröna plåtarna som Gerson gör kanske har nån del till lämmarna? Och att slakta någon lämm som har dessa partier hela "finns" ju inte heller längre...För när såg ni några bra lämmar till salu sist? Och dessa var ju inte gratis direkt heller.

Och eftersom jag är som jag är så blir det till att försöka lösa problemet istället och som en extra bonus så passar ju dessa denna vagn ypperligt i skick  ICQ/bo

Som sagt, nu blev det till att sprätta/leta punktsvetsar och lägga några väl valda snitt med vinkelkapen så att insidan lossnade.
Med delarna lösa så var det betydligt enklare att rikta upp skadorna. Efter lite lirkande så gick det att få bitarna på plats.

När jag var nöjd med passformen så var det dags att börja böja till en liten plåt till den nedre delen av lämmen, då det var några vinklar att hålla koll på samt att även göra så att falsningen stämmer med originalet så fick alla möjliga mätverktyg göra nytta.

Sen får vi väl se om det stämmer i slutänden...kanske får köra med fälld lämm  ICQ/ag  ICQ/af

Är ju trots allt tur att slutmålet ska bli en "sopslut" pickis i slutänden  ICQ/bo

Nä nu får vi se om bitarna kommer på plats till nästa uppdatering   ICQ/bk

Ha det så länge!

Post's attachments

2019-12-26 21.46.25.jpg, 242.54 kb, 600 x 800
2019-12-26 21.46.25.jpg 242.54 kb, 193 downloads since 2020-01-22 

2019-12-26 22.17.45.jpg, 247.49 kb, 600 x 800
2019-12-26 22.17.45.jpg 247.49 kb, 193 downloads since 2020-01-22 

2019-12-26 22.43.14.jpg, 231.61 kb, 600 x 800
2019-12-26 22.43.14.jpg 231.61 kb, 194 downloads since 2020-01-22 

2019-12-26 22.44.07.jpg, 175.69 kb, 600 x 800
2019-12-26 22.44.07.jpg 175.69 kb, 191 downloads since 2020-01-22 

2019-12-29 22.54.54.jpg, 172.98 kb, 600 x 800
2019-12-29 22.54.54.jpg 172.98 kb, 191 downloads since 2020-01-22 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,337

grymt, jag inser att det jag tycker är ett problem knappt är en tröskel för dig  ICQ/bm

Typ-1 Lilla Blå -65
Snart med svart bälte i underredesmassa!

1,338

Tack Norain, men jag har väl haft problem mest hela tiden med detta lilla projekt  ICQ/ag  ICQ/ap Kan väl också tillägga att nästan alla problem har varit "första gången" och med det väldigt lärorikt att försöka hitta en lösning på det. Är ju i alla fall skitkul när resultatet oftast blir acceptabelt och ibland till och med bra  ICQ/bs

Men nu lite fortsättning på lagningen av baklämmens högra sida ICQ/ab
Efter lite bockande och mätande så var det äntligen dags att försöka få dit bitarna. Det klurigaste var att få till det nedre hörnet, det är ju lite svängar och böjar åt alla möjliga håll samtidigt som det ska vara spikrakt på höjden...

Men tillslut så hamnade allt på sina platser och jag kunde avsluta med lite skyddande färg på sina ställen.

Tjotjimm tills nästa gång  ICQ/bo

Post's attachments

2019-12-29 22.55.29.jpg, 181.07 kb, 600 x 800
2019-12-29 22.55.29.jpg 181.07 kb, 180 downloads since 2020-01-25 

2020-01-02 23.01.07.jpg, 205.81 kb, 600 x 800
2020-01-02 23.01.07.jpg 205.81 kb, 182 downloads since 2020-01-25 

2020-01-02 23.08.30.jpg, 177.42 kb, 800 x 600
2020-01-02 23.08.30.jpg 177.42 kb, 198 downloads since 2020-01-25 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,339

Som vanligt trevligt utfört plåtarbete !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

1,340

Tackar ICQ/ab

Nu när hörnen blev så bra så var det bara att fortsätta att kapa mellan gångjärnen också, det var välventilerat där också...

Lyckades vika upp falsningen hela vägen och efter det rensa resterna av den föredetta botten, bockade till en lämplig plåtbit och kapade in den så gott det gick.

Var en liten bit som faktiskt var frisk, så den blev kvar som ni set på den bruna fläcken längre bort på "färdigbilden". Tyckte att det var riktigt kul/tur att ytterplåten hade klarat sig såpass bra trots allt, och med en ny rak botten så blev den inte riktigt lika kurvig som den var innan, ser fortfarande "fruktansvärt dålig ut" men som sagts tidigare, är ju det som är målet  ICQ/bo

Självklart kunde jag ju inte låta bli att provmontera den för att även försäkra mig om att den fortfarande passade, vilket den gjorde som tur var  ICQ/ab

Hur det än är så var denna lämm bara en mjukstart i jämförelse med de två andra... Sjukt hur slut dessa är, där blir det att gnugga geniknölarna för att inte förstöra för mycket rost, är hål överallt!  ICQ/ai  ICQ/be

På återhörande framåt senare...

Post's attachments

2020-01-02 23.12.27.jpg, 203.55 kb, 800 x 600
2020-01-02 23.12.27.jpg 203.55 kb, 187 downloads since 2020-01-28 

2020-01-05 20.10.55.jpg, 207.3 kb, 800 x 600
2020-01-05 20.10.55.jpg 207.3 kb, 208 downloads since 2020-01-28 

2020-01-05 20.57.15.jpg, 181.46 kb, 800 x 600
2020-01-05 20.57.15.jpg 181.46 kb, 184 downloads since 2020-01-28 

2020-01-05 23.42.07.jpg, 211.04 kb, 800 x 600
2020-01-05 23.42.07.jpg 211.04 kb, 179 downloads since 2020-01-28 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,341

Tjusigt jobb som vanligt !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

1,342

Reparerad  gammal patina !! Gillart  ICQ/bs

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,343

Superbra ICQ/ay

1956.... rester av en enkelhytt

1,344

Snyggt jobbat!
Rostiga lämmar med mjukstart är inget kul. (Faen, blir ju ekivokt hur man än gör...)
På Marchallen så satt låset i sin hållare i framkant medan bakkanten pekade nästan 90 grader ut.......
Jag limmade alla skarvar med karosserilim då jag ändå täckte insidorna med masonite.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

1,345

Tack alla ICQ/ag

Mogge>> Ja mjuka krokiga lämmar är väl aldrig roliga...  ICQ/ap

Nu var det bara att slänga upp nästa läm på operationsbordet för dissekering in på bara skinnet, är ju riktig svårt att göra sådana här ingrepp utan att förstöra ytterhuden...

Nä nu blev det en smula mycke kroppsliga antydningar tycker jag  ICQ/af  ICQ/ag

Men att få loss den nedre boxningen var väldigt enkelt, satt i princip inte fast någonstans, nåt litet snitt här å där så ramlade det isär.
Med en lös innerdel så kunde jag mäta fram profilen på den för att sedan överföra detta på en ny plåt.
Som ni ser på den ena bilden så är profilen inte helt självklar att göra. Vilken bock ska göras först? Hur får jag till den lite större rundningen? Jag insåg i alla fall att garagets plåtbock "bara" klarade av max 1M bredd, och eftersom innerbiten är 161cm så valde jag att göra dessa i två bitar, funderade först på att göra en kort och en lång bit, men slog bort den tanken när jag råkade hitta ett lämpligt 20mm rör för att få till den större rundningen För övrigt det enda 20mm rör jag hittade.
Och gissa hur långt det röret var ICQ/ab Jajjamensan!! 80,5cm
Som tur var så gick det att justera plåtbockens prisma såpass att det gick att klämma in röret tillsammans med plåten, sedan var det bara att avsluta med de andra bockningarna  ICQ/bs

Lite roligt var det när jag kom till garaget nästa gång, då sa Stefan (hyresvärden) "Jasså, du åkte till Geréns mekaniska å fick plåtar bockade ICQ/ab Men Näärå sa jag, använde dina grejer i huset sa jag ICQ/ag Så då steg jag några snäpp i graderna  ICQ/bo

Hur som helst så är det en massa plåtarbeten att göra på dessa lämmar, kommer bli klurigt med alla vinklar och vrår samt att få fason på ytterplåten på flertalet ställen...

Så håll tummarna att det går bra  ICQ/ay

Post's attachments

2020-01-07 19.51.10.jpg, 170.05 kb, 800 x 600
2020-01-07 19.51.10.jpg 170.05 kb, 193 downloads since 2020-01-29 

2020-01-07 20.04.26.jpg, 250.7 kb, 800 x 600
2020-01-07 20.04.26.jpg 250.7 kb, 175 downloads since 2020-01-29 

2020-01-07 21.05.55.jpg, 220.56 kb, 800 x 600
2020-01-07 21.05.55.jpg 220.56 kb, 183 downloads since 2020-01-29 

2020-01-07 21.25.19.jpg, 173.81 kb, 800 x 600
2020-01-07 21.25.19.jpg 173.81 kb, 201 downloads since 2020-01-29 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,346

Ja bocka över rör har man gjort några gånger... tråkigt att våra 3 st  2 m handbockar sålts, som vi hade på jobbet...
Så blir att bocka 1 m bitar i gamla Luna n hemma...har oxå 3 mycket rostiga bay lämmar väntande.... ICQ/bu

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,347

Nu när vinterfesten i Borlängegaraget är avklarat så fortsätter jag med lite mer plåtsniderier.

Eftersom den nya bottnen var i två delar så blev jag ju tvungen att svetsa ihop dessa till en lång bit. Klämde fast dessa mot mitt stadiga plåtbord med en aluminiumskiva emellan, samt att jag hade en rak fin stålbalk som extra trygghet för att få det så rakt som möjligt.
Sen var det bara att punkta på de ställen jag kom åt för att sedan plocka bort alla hjälpmedel och fortsätta helsvetsa.

Med den biten avklarad så var det dags att rensa de gamla gångjärnen från rostrester och sedan göra nya förstärkningsplåtar enligt original.
Nu var det dags att bestämma var dessa skulle sitta på min nygjorda plåtbit, så jag skruvade fast gångjärnen på dess platser i karossen, sedan placerade jag den nya botten och avslutade med att provhänga dit lämmen för att på så sett kunna se exakt var den nya biten skulle hamna.
Så nu var det bara att baxa fram punktsvetsen och sätta några punkter så att gångjärnen inte skulle få för sig att rymma ICQ/ab

Kommer att bli spännande å se hur fanken ytterplåten kommer att se ut... är ju sjuuukt dålig hela vägen egentligen, och skulle man göra den riktigt hel så skulle man ju behöva byta nästan allt! Men då försvinner ju allt det jag vill behålla Default/hmm
Kommer nog "blunda" för en hel del små / medelstora rosthål och fokusera på att de hänger ihop såpass att funktionen blir som det är tänkt med dessa.

Så det vanliga tankesättet att : Kapa tills det blir frisk plåt är ju ganska uteslutet i detta fall  ICQ/bm

Post's attachments

2020-01-07 21.39.24.jpg, 254.57 kb, 800 x 600
2020-01-07 21.39.24.jpg 254.57 kb, 172 downloads since 2020-02-03 

2020-01-07 23.03.48.jpg, 219.54 kb, 800 x 600
2020-01-07 23.03.48.jpg 219.54 kb, 185 downloads since 2020-02-03 

2020-01-12 22.53.53.jpg, 182.28 kb, 800 x 600
2020-01-12 22.53.53.jpg 182.28 kb, 181 downloads since 2020-02-03 

2020-01-14 22.19.43.jpg, 212.54 kb, 800 x 600
2020-01-14 22.19.43.jpg 212.54 kb, 188 downloads since 2020-02-03 

2020-01-14 22.29.08.jpg, 222.77 kb, 800 x 600
2020-01-14 22.29.08.jpg 222.77 kb, 170 downloads since 2020-02-03 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,348

blir ju underbart bra låt den vara i detta stuk går ju göra om längre fram ifall du får för mycket tid övers ICQ/ad

oval1954..splitbuss1958..splitbuss1962.splitbuss1962..bubbla1969..baja1972..polo2012..touran2015..

1,349

Både snygg och stark ICQ/ay

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,350

När jag Gogglade runt lite allmänt i min jakt efter fler bilder från Morkarla-skroten så återkom jag till sidan "Glömda rum" som jag sett tidigare.

Då jag bara hittade någon eller några avståndsbilder på min dubbelhytt så skickade jag frågan om det kanske kunde finnas någon mer bild som Fotografen tagit på den fast den inte blivit publicerad? Samt det långskott till fråga som jag chansar att ställa: "du råkar inte av en tillfällighet ha fotat den lilla tillverkarskylten som suttit på bakdörren?" ICQ/ag

Men det hade han inte, men däremot så hade han denna bild i sina gömmor  ICQ/bp

Riktigt trevlig bild tycker jag.

Men jag fick reda på att hans besök var midsommarhelgen 2008, och då var vagnen inte rånad på vare sig stötfångare bak & fram, ratt, tutknapp, pilar, motorluckan och sist men inte minst...tillverkarskylten   ICQ/bh

När jag och Björn var och skulle bärga "Binzen" i slutet av April 2010 så var alla delarna "stulna" någon gång däremellan...
Den enda sak som hittat tillbaks är motorluckan som han köpte på Norrtälje VW-träffen nåt år efter bärgningen. Och det var ju riktigt kul och en väldig tur faktiskt ICQ/ag

Men passa på å kika på sidan "Gömda rum" helt otroligt häftiga ställen han varit och fotat  ICQ/ai

http://www.benkar.se/glomdarum/galleri/ … _3034.html

Post's attachments

Dubbelhytt-IMG_2733[50770]krymt.jpg, 593.29 kb, 1200 x 799
Dubbelhytt-IMG_2733[50770]krymt.jpg 593.29 kb, 215 downloads since 2020-02-05 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet