Händer ju inget revolutionerande och de nya bilderna är ju i sort sett "lika" som de gamla....tråkigt
Men hittade i alla fall en liten plåtbit som ska hålla bensinröret, den ska sitta på undersidan av den bakersta Hattprofilen, så det var ju tur att det fanns en gnutta av den på originalbalken
Annars så är väl alla balkarna på plats och även innertrösklarna samt domkraftsfästena är svetsade. Blev lite slipa förstås. men betydligt mindre än vad jag trodde till en början. Så det lönade sig att öva in sig på några lösa bitar innan
Jag har även gjort en hylsa till värmeröret för att kunna möta upp Y-röret ordentlig, det ska justeras in lite senare är det tänkt.
Konstaterade även att det fasta röret för växelstången var en aning för kort, den räckte precis så att det inte skulle gå att sätta dit gummibälgarna fram och bak.
Jag trodde till en början att det bara skulle sitta en i bakkant, men efter att bild-gogglat ihjäl mig så konstaterade jag att det visst skulle vara en i fram med, så det var bara att klippa till en plåtbit å rulla den lite röraktig å svetsa dit, lite pyssel som man kommer på under tiden som tar lite tid....men vad gör det? Har ju ingen tid att passa
Så nu är det "bara" rören som ska få sin gnutta svets så de inte skramlar omkring, ska även försöka komma på någe mer som kan vara bra att ha gjort medans chassiet ligger upp å ner!?
En grej är i alla fall att snygga till någon av mina tidigare reparationer som jag inte kom åt när den var rättvänd, åsså kanske dra det långa bromsröret när det är lätt att koma åt, sen måste det väl snart vara dags att få vända tillbaks alltihopa?
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet