Har just inhandlat ett set Weber 36 IDF med låga insug. Har i en framtid tänkt förena dessa med min 1679 motor, original toppar, styvare ventilfjädrar och utväxlade ventilvippor 1.1:25. Har ett vanligt ormbo. Behöver förslag på Halsring-Spridare-Huvudmunstycke-E-rör-Luftmunstycke-Lågfartsmunstycke-Accmunstycke-nålventil.
Börja med att iaf porta topparna och fräs ventilsäten, helst plana dem för högre kompressionsförhållande med. Skulle säga att utväxlade vippor är tämligen onödigt om topplocken inte flödar för högre lyft.
Ang. frågan om bestyckning så är det väl halsring ca 4mm mindre än insugsventilens säte, lågfart 1,6 x halsring och huvudmunstycke 4,2-4,5 x halsring. Luftkorrigering kan du börja lågt och öka utifrån hur den beter sig.. varva ur den är inte det första man gör ändå. spridare behöver du inte byta. E-rör vet jag inte.. Det finns en tabell över e-rör och hur de blandar har jag sett.
Tvivlar starkt på att du kommer att känna av luftmunstyckets effekt i en sådan motor då det främst jobbar i området över 5000. Stoppa i 180-200 så blir det nog bra.
E-rör brukar F11 fungera bra i mindra motorer.
Ali G
Har samma kombo som du men med 044 toppar 40mm in , 35,5 avg. , Engle W120 kam , 1-1,1 vippor.
Har följade bestyckning i mina IDF 36:or:
Halsring : 32mm
Air corr jet : 200
E-rör : F11
Main jet : 125
Acc : 50
Nålventil : 175
Tack för svaren, nu har jag lite att fundera på. Är väl tänkt att dessa gasare ska på först i höst, så jag har gott om tid.
Kan tycka att 32mm halsring är i största laget på idf 36 och 35,5mm insugsventil.. 28:or eller kanske ännu mindre skulle ge mkt bättre gashastighet och respons i motorn.
Får ju kompromissa lite då han måste upp i varv för att kammen och topparna ska ge effekt, då vill man inte bromsa detta med en liten halsring.
Till den motorn så är väl egentligen 36'or lite för små men det beror ju på hur man använder den. Det är ju inte alltid som en motor är optimal för användningsområdet. 
Ali G