1

Gott Nytt år alla! ICQ/ag
Vet inte hur det är med er men jag längtar efter detta!

http://forumbilder.se/CGFHB/1image.jpg

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

2

Jag längtar också till trevligare årstid!
Då man kan åka utan tak, med vinden i håret (det lilla som finns kvar).
Gott slut och gott nytt på er allihopa!

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

3

Vad fasen ska man lägga ut en massa pengar på dyra fyrverkerier när det finns vinkelslip och en rostig VW fälg.
GOTT NYTT ÅR!!!

Post's attachments

2013-12-31 17.02.58.jpg, 311.05 kb, 1600 x 1200
2013-12-31 17.02.58.jpg 311.05 kb, 103 downloads since 2013-12-31 

4

Håller med föregående talare... fram för ett smällarfritt nyår.. (räddahundar) och ett gott nytt år från blekinge
/ Michael & närmaste.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Gott Nytt År ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

GOTT NYTT ÅR från mej med!   ICQ/af

You´ll never know...

7

GOTT NYTT ÅR!!!!

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

8 Senaste redigerad av Frederik (2013-12-31 23:11:34)

Gott nytt år från ytterligare ett fyverkerirädd hundhushåll.. Det vore en sak om de kunde hålla sig att smälla vid 12 slaget, kvällen eller åtminstone nyårsafton, men här har det smällt flera dagar och säkert flera dagar till.. så det blir ett lugnt nyår med hunden för min del. Jag är absolut ingen absolutist vad det gäller nyårssmällare (jag minns själv hur kul man tyckte det var när man var liten grabb) men någon måtta kunde det väl vara. Jobbar som veterinär och så här års blir man nerringd av desperata djurägare vars hundar har fullkomlig panik.

9

Gott nytt från ytterligare en hundägare.
Här hemma håller vår husky precis på att återhämta sig från kvällens mardröm. Som tur är så bor jag i ett område där det i stort sett bara skjuts och smälls kring 12-slaget.

Känner iaf på mig att -14 blir ett vansinnigt bra vw-år  ICQ/ag

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

10

Här i blekinge börjar våra hundar lugna ner sig... pust... Tänk så mycket raketer en del behöver för att fira?? tur jag har ett annat intresse...som iofs inte e billigare.. ICQ/ad 
Det är jobbigt, när man måste droga sina husdjur (Stesolit) någon sorts Valium om jag fattat det rätt...
men nu gå vi vidare..
2014 skall bussen rulla!!! ICQ/ag  hur.... det vete fan... ICQ/ae  men det skal fan gå!!
/ Michael

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

11

Gott nytt år !!!

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

12

Ja då va det nytt år ICQ/ag
Hoppas 2014 blir lika bra eller bättre som 2013 var! ICQ/ab

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

13

Gott Nytt År från en till hundägare. Var tvungna att omlokalisera oss på nyårsafton P.g.a. Alla raketer och smällare. Kunde se och höra allt från 6 km bort. Endast några få smällare smälldes på närmare håll. Känns bra att inte varit mitt inne i "smeten"(bor i centrala Visby innerstad ).

Typ1 bubbla-57 90-tals callooker   
Typ 3 Notchback -64
Typ1 Karmann Ghia-62 "frugans"
400+ VW leksaksbilar

14

Happy New Year!  ICQ/af

15

grått nytt hår. hoppas på ett skönt vw år som ny bliven typ 1 ägare ICQ/ag

också hund ägare men våran hund är inte de minsta skott rädd som tur är snarare tvärtom:)

16

michaelth skrev:

Här i blekinge börjar våra hundar lugna ner sig... pust... Tänk så mycket raketer en del behöver för att fira?? tur jag har ett annat intresse...som iofs inte e billigare.. ICQ/ad 
Det är jobbigt, när man måste droga sina husdjur (Stesolit) någon sorts Valium om jag fattat det rätt...
men nu gå vi vidare..
2014 skall bussen rulla!!! ICQ/ag  hur.... det vete fan... ICQ/ae  men det skal fan gå!!
/ Michael

Stesolid, Oxascand, Sobril, Valium med fler tillhör benzodiazepinerna, beroedeframkallande tillika ångestlindrande läkemedel.
Funkar väl i små tillfälliga doser på hund, men har hört att det är stor inviduell skillnad på hur katter tål dessa läkemedel.
Detta är väl inte rätt forum att diskutera vare sig nyårsraketer, eller hundar, eller läkemedel...
"Lilla Vargen" hemma, en schäfertik på 4 år, reagerar inte på smällarna, tittar litet men tycks inte bry sig. Är visserligen tränad som skydds- och vakthund.
Hon var med ute vid tolvslaget i natt, hade gärna jagat raketerna om hon kunnat och fått.
Det enda oljud hon reagerar på är från Beach Buggyn som har ganska odämpade kaliforniapipor, överskrider nog dessvärre 75 dbA på en meters avstånd.
Det finns några andra hundar i grannskapet och bekantskapskretsen som ligger från 0 till 10 på skalan över skotträddhet. En Jack Russel låg hela dagen under en källartrappa, gnydde och kissade på sig. En litet ettrig dvärgpudel skällde ilsktet på de första smällarna men tröttnade redan vid 12-tiden på dagen, var ute och lekte med min hund litet senare utan att reagera nämnvärt.
En stor labradorhanne är präglad av mattes övertydliga ängslan, oro och nervositet. Och hade fått fetvadd instoppad i hörselgångarna, troligtvis är såväl matte som hunden också drogade.
En storpudel och en siberian husky är båda bortresta under nyårshelgen. Jag hade för längesedan en mellanpudel som hela nyårsafton (och påskafton på den tiden) låg under en soffa, och bara gick ut i trädgården för att kissa snabbt.
Nu tycks ju stora raketer vara förbjudna till nästa gång, men hundar är som människor, inviduella, en del är rädda andra inte, sedan beror det också i viss mån på rasen och hur de är tränade, och då även på överföringen från husse och matte.
Akvariefiskarna hemma var lugna iallafall, ävensom tetror av olika slag reagerar på oljud...

God fortsättning!
Hoppas att våren kommer tidigt i år, så att vi som har möjlighet kan cabba ned och åka öppet, i cabrioleter, "kübelvagnar, 181:or, beach buggies, roadstar och andra fordon med mer eller mindre öppen karosseriform, ja även för alla som vill veva ned sidorutorna och ställa ventilationsrutorna på tvärs!
Det roligaste jag vet, på första vårdagen, är att åka nedcabbat eller nedvevat och spela "Money for Nothing" av Dire Straits, på högsta volym, men vi har ju alla olika preferenser... Pink Floyds "Money" funkar lika bra, man kan ställa tomgången efter basgången i den låten (en blues 12:a), men kan luras av en farlig tempoväxling mellan gitarrsolot och saxofonsolot i mitten av låten. "Monet, Money, Money" av ABBA, funkar betydligt sämre.

Undrar var och om man kan köpa Perching II eller Patriot robotar till nästa nyår? ICQ/ac

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."