26

Stefan F skrev:

Eber'n i sig brukar vara rätt problemfri, iaf om glödstiftet är ok. Det som krånglade på min var pumpen som inte gick som den skulle. Den får pulser från fläktmotorn i värmaren och går m.a.o. inte kontinuerligt. Slutade med att jag plockade bort både värmare o pump, det är ju ändå bara en sommarbil  ICQ/af

Tror bara det är en säkring som är trasig. Pillade ut den, tappade den och sen fick den ligga och skramla under baksätet. Ni hör ju hur stressad jag kände mig över just om Eber'n funkade eller inte i somras, vad överlycklig över att att rutona gick att hissa för ett bra korsdrag  ICQ/ag

27

Piraten skrev:
Hialösa skrev:
Piraten skrev:

Ja, det kunde nog bli roligt med en 1303 sektion ICQ/ag
Jodå, 73:an undergår sakta men säkert en helrenovering, men det går långsamt då uthuset inte är vinterbonat Default/lol
En 74 går som bruksis dagligen året runt, tack och lov för Eberspächer! Den tredje vet jag inte, troligen blir den donator då den är rätt rostangripen, men dyker det upp fler så ökar troligen antalet ICQ/ad

Najs ICQ/ab Sitter Eberspächer i min med, men har inte provat om den funkar ännu. Kom inte dit hän i somras. ICQ/ae
Har du nån tråd på helrenoveringen av 73:an?

Det är bara att sparka igång den och se vad som händer! Börja med att kolla säkringen som sitter under locket, och värmesäkringen, den röda knappen..Tryck till den och om den knäpper har den löst ut.
Problemet brukar vara porslinssäkringen under locket som ärgar, den matar bensinpumpen.
Annars är de problemfria..

Hmm..Lite skämmigt, men med den takten jag håller har jag inte lagt ut någon tråd, den blå 1303:an från 74 undergår också en långsam "återhämtning" Renovering vore en överdrift..

Jag tänkte nog lägga ut en tråd på båda efter årsskiftet..kan tjoa till när det är på G.

Nu är det ju julledighet och så för de flesta, bara ut med trådar nu. Jag vill se ICQ/ab

28

Ric 79 skrev:

hej
Köpte en 1303s jag också i höstas. Köpte den egentligen bara för att jag skulle ha motorn till min -63 typ1.
Men det visade sig vara en relativt fin oskruvad orginalare för en billig peng så det blir nog att göra iordning den
och få ut den på vägen istället.

Men nu tycker jag det börjar bli svår-räknat! Mina fem fingrar på en hand räcker inte längre till för våra små 70-talare här på forumet. Vi verkar ju ändå lyckas skramla ihop oss till några stycken. Klart du ska piffa till henne ICQ/ab

29

Så klart de behövs fler 70talare som slipper folkrace iaf.

Mitt bygge har helt gått i stå men jag hoppas att jag ska kunna få klart den någon gång. Dock blir den troligen för extrem för att vara funktionell på gatan ICQ/ac

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

30

trevlig färg ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

31

riseabove skrev:

Mitt bygge har helt gått i stå men jag hoppas att jag ska kunna få klart den någon gång. Dock blir den troligen för extrem för att vara funktionell på gatan ICQ/ac

Ja det vore ju trist om alla skulle gå det ödet till mötes!

Hoppas du kommer igång och att bygget kan funka på nån slags asfalt om det så är rakt fram ICQ/ad

32

kimboow skrev:

trevlig färg ICQ/ab

Tackar, föredrar den framför metallicfärgen som hörde till bilen original. ICQ/ab

33

Hialösa skrev:
riseabove skrev:

Hoppas du kommer igång och att bygget kan funka på nån slags asfalt om det så är rakt fram ICQ/ad

Något raktfram-åka blir det verkligen inte . Lutar år rallycross eller Time-attack serien om jag har råd med detta.
Svänga är ju det som är roligt med att köra bil och eftersom jag lagt ett gäng timmar på att få just de egenskaperna bättre på min bil skulle de vara tråkigt att inte utnyttja det

Surgubbe - Äckelkorre - Hillbilly

Min bil är min bok, ingen annan kan skriva den.

34

riseabove skrev:
Hialösa skrev:
riseabove skrev:

Något raktfram-åka blir det verkligen inte . Lutar år rallycross eller Time-attack serien om jag har råd med detta.
Svänga är ju det som är roligt med att köra bil och eftersom jag lagt ett gäng timmar på att få just de egenskaperna bättre på min bil skulle de vara tråkigt att inte utnyttja det

Haha okej ICQ/ab pulver med kränga på ratten-förmåga är klart roligast!

35

Jo den gröna original färgen är också trevlig färg  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

36

73:orna är allt för sällsynta tyvärr. Alla vill ju ha äldre baggar, men 1303 har ju sin charm med  ICQ/ad
Lycka till med ditt projekt!
Mvh julle

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

37

ju11e skrev:

73:orna är allt för sällsynta tyvärr. Alla vill ju ha äldre baggar, men 1303 har ju sin charm med  ICQ/ad
Lycka till med ditt projekt!
Mvh julle

Håller med dig om det ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

38

Vad var originalfärgen?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

39

Stefan F: hon var metallicgrön.

Nu är äntligen felet lokaliserat i den knackande damen. Vevaxeln var inte som den skulle och får just nu en spabehandling så jag hoppas att min turkosa dam kommer ut ur verkstaden under nästa vecka. Det börjar bli riktigt tråkigt att köra Ford fiesta nu när våren är här   Default/yikes  ICQ/ae (det är för övrigt ALLTID tråkigt att köra Ford fiesta!)