1 Senaste redigerad av Piraten (2013-12-16 20:37:23)

De flesta av Er vet väl att alla skyltar som beställes efter nyår 20131231 levereras med EU märket på, vare sig man vill eller ej Default/hmm
Därför är uppmaningen: Beställ NU till Era långtidsprojekt, för vem vill ha den loggan på en veteranbil?

Den glada nyheten är: Beställde idag nya skyltar till två av mina 1303:or och frågade om jag behövde komma in med särskilt yrkande och bilder för att få den lilla USA skylten i bak?
Nej, inte alls, det står liten USA skylt i registret på båda bilarna!
Man har alltså efter alla skrivelser insett att vi vill ha de skyltarna  ICQ/ad
Visserligen finns det gott om plats på 1303 med den luckan, men visst är det en fin julklapp från Tramsportstyrelsen ICQ/ag

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

2

Det har varit liten USA-skylt bak sedan den tvåradiga försvann. Det är ingen förändring.  ICQ/an

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Bra påminnelse! Tänkte för en månad sedan att jag skulle komma ihåg detta..

4

Svwerker skrev:

Det har varit liten USA-skylt bak sedan den tvåradiga försvann. Det är ingen förändring.  ICQ/an

Åh fasen! Det var ett tag sedan jag behövde några plåtar..visste inte att den tvåradiga försvunnit ICQ/ae

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

5

Det är 18 år sedan den tvåradiga slutade tillverkas:-)
/J

66 Kombi dubbeldörr soltak
64 bubblaplatta med lattjo glasfiberkaross
+ en tjeck och en fransman, båda med luftkyld boxerfyra

6

Tack för tipset.

7

Original Jacob skrev:

/J

Jisses!! Men när jag beställde till hojjen för 2 år sen blev det tvåradig ICQ/ab  Ja Ja, den var väldigt liten  Default/lol

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

8

Finns det någon här som fått igenom med en 2 radig(numera Amerika storlek) skylt bak på en Bay..
alltid bra att ha någonbil reg nummer att referera till... ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

9

Piraten skrev:
Original Jacob skrev:

/J

Jisses!! Men när jag beställde till hojjen för 2 år sen blev det tvåradig ICQ/ab  Ja Ja, den var väldigt liten  Default/lol

Motorcyklar mopeder enduro och fyrhjulingar får den lilla dubbelradiga.
Även traktorer hade dubbelradiga men som sagt går ej beställa till varken bil eller
Traktor idag.

Måste komma ihåg och ta ut skyltar.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

10 Senaste redigerad av Alander (2013-12-16 23:20:44)

Jag Besiktar & kör min Variant med en tvåradig skylt modell gammal ifrån www.showplate.se - inga problem! Den är ju i reflex & plåt så vem fan bryr sig ICQ/ab jag kör nog på showplate-skyltar i framtiden också om man nu måste ha eu-märke (dock så blir väl endast eu-märket på vanliga skyltar & i te små..?) 

- Just DO it -

http://i1238.photobucket.com/albums/ff490/Ralander/6B20734A-F852-4A47-A07E-A3A23901A03C_zps8nb6nohc.jpg

11

Alander skrev:

Jag Besiktar & kör min Variant med en tvåradig skylt modell gammal ifrån www.showplate.se - inga problem! Den är ju i reflex & plåt så vem fan bryr sig ICQ/ab jag kör nog på showplate-skyltar i framtiden också om man nu måste ha eu-märke (dock så blir väl endast eu-märket på vanliga skyltar & i te små..?) 

- Just DO it -

http://i1238.photobucket.com/albums/ff490/Ralander/6B20734A-F852-4A47-A07E-A3A23901A03C_zps8nb6nohc.jpg

Jag har tänkt köra på något liknande ICQ/ab

(o\!/o) 66a        lo\/ol 65a+62a

12

Har beställt dubbla små skyltar till alla mina luftkylda bilar !!
Tänkte söka tillstånd att använda små skyltar fram på bilarna efter nyår, när det blir lättare att få det enligt transportstyrelsens hemsida. Då ligger ju redan små utan EU märke hemma  ICQ/af

13

Alverby skrev:

Tänkte söka tillstånd att använda små skyltar fram på bilarna efter nyår, när det blir lättare att få det enligt transportstyrelsens hemsida. Då ligger ju redan små utan EU märke hemma  ICQ/af

Har haft fler bilar med endast liten 'regskylt enl transportstyrelsen bak',
Är bara att köpa två bakre plåtar & ha ena fram - hamnat i poliskontroller, flygande besiktningar & vanliga besiktningar. Absolut ingen fara med det, de är ju t.o.m. Godkända plåtar ICQ/ab

Man måste sluta fega och bara göra som man vill & tycker, livet e för kort för att följa massa regler & lagar  ICQ/ad  skulle du (mot en omöjlig anledning) få böter så sätter jag in 400:- i bidrag åt dig!  Default/lol

Kan även tillägga att jag Besiktar min Variant med både Dragkrok & Soltak (ej reggad) och dom säger ingenting, men vad vet jag - kanske bara har ständig tur? ICQ/ag

14

Jag blev stoppad med liten plåt fram på bussen. Jag skulle minsann få 2500kr i böter och ombesiktning(trots att jag besiktigat UA tre dagar tidigare) ICQ/ab
Efter en halvtimme i polisbussen kom jag iväg utan påföljder. Det kan jag tacka den nitiska konstapelns kollegor för, dom tyckte att han överreagerade en smula ICQ/ad
Men om han nånsin skulle se mig med den skylten igen så jävlar skulle jag åka dit....(hans avskedsord)

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

15

Besiktningen har inte samma regelverk som polisen. I princip kan man få böter direkt utanför besiktningen så att man har ett blankt protokoll är ingen garanti.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

16

Jag har "showplate" bakpå skåpet, men fick en två på besiktningen pga att den inte är märkt med Trafikverkets logo.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

17

Det var som tusan, då har man väl ständigt tur då!

18

till min gule är beställt sen länge , men min passat sommar brukis har lite blekta skyltar (plast sen ny)
lika så en trasig framskylt och blek bak på min passat vinterholk !

får försöka beställa denna vecka ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

19

Svwerker skrev:

Besiktningen har inte samma regelverk som polisen. I princip kan man få böter direkt utanför besiktningen så att man har ett blankt protokoll är ingen garanti.

Det har jag koll på Svwerker, jag tyckte mest att det var lite överdrivet att sätta ombesiktning på en nybesiktigad bil..
Jag frågade även konstaplen om han trodde jag kunde reklamera min besiktning, då den måste ha varit dåligt utförd ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

20

lasslo skrev:
Svwerker skrev:

Det har jag koll på Svwerker, jag tyckte mest att det var lite överdrivet att sätta ombesiktning på en nybesiktigad bil..
Jag frågade även konstaplen om han trodde jag kunde reklamera min besiktning, då den måste ha varit dåligt utförd ICQ/ab

Default/lol

Jag tror inte att bilprovarna ska kolla om regplåten är av godkänd.

Ali G

21

Alander skrev:
Alverby skrev:

Har haft fler bilar med endast liten 'regskylt enl transportstyrelsen bak',
Är bara att köpa två bakre plåtar & ha ena fram - hamnat i poliskontroller, flygande besiktningar & vanliga besiktningar. Absolut ingen fara med det, de är ju t.o.m. Godkända plåtar ICQ/ab

Man måste sluta fega och bara göra som man vill & tycker, livet e för kort för att följa massa regler & lagar  ICQ/ad  skulle du (mot en omöjlig anledning) få böter så sätter jag in 400:- i bidrag åt dig!  Default/lol

Kan även tillägga att jag Besiktar min Variant med både Dragkrok & Soltak (ej reggad) och dom säger ingenting, men vad vet jag - kanske bara har ständig tur? ICQ/ag

Tack Alander för erbjudandet att betala böterna!!
Om det blir några så tar jag dom själv! ICQ/ab

Är inte rädd för att köra med liten skylt fram på bilen, när jag använde bubbla som bruksbil för några årsedan så hadde jag en modifierad liten skylt i plast fram. Dom små plastskyltarna var ju så J... fula så jag kapade ca 2cm i övre och undre kant och klistrade tillbaka kanterna, sedan blev de "snyggare"  ICQ/af .

Tänkte söka tillstånd för att använda små skyltar fram på bilen för att kolla om det går, om dom har lättat på reglerna.
Det är ju en "veteranbil" som man kör så jag hoppas dom är "snälla"  Default/hmm !

22

Tack för tipset! Har nu beställt två små skyltar till mitt Speedsterprojekt.
Beställer man två olika dagar kan man få 2 små bakskyltar ICQ/ab

Porsche 356 Speedster replica http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=40551 VW 1200 -60

23

Jag har just beställt två gånger till mitt bygge, så att jag kan ha stor skylt både fram och bak:-)
Undrar om det blir böter på att köra med stor när det står liten i paprena...
/J

66 Kombi dubbeldörr soltak
64 bubblaplatta med lattjo glasfiberkaross
+ en tjeck och en fransman, båda med luftkyld boxerfyra