1

vad tror ni om en Volvo C30 II 1,6D
Är det nåt att ha??
eller ska jag köpa henne en polo-10-14

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

2

Som verkstadschef på en av sveriges äldsta volvohandlare. så får jag väl rekommendera den göteborskbyggda vagnen  ICQ/ad

Formel Vee Dolling

3

Ja. Så kan han få verklig nytta av det som står i hans presentation ICQ/ab

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

4

Funderar skaffa en sambo som passar mig och mina bilar istället........
Men som råd kan jag bara säja att skaffa en bil hon trivs med=Kvalitetstid i garaget ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5 Senaste redigerad av AlexN (2013-12-15 11:14:41)

Min morsa har en sån där Volvo C30 diesel.
Hon verkar allmänt lycklig vilket medfört att jag lyckats lura in 3 gamla folkvagnar i deras garage/maskinhall.

Förr i tiden när hon åkte Renault, så var där protester så fort jag hade EN folkvagn på gården.

Men C30 är ju en riktigt trevlig bil! Ganska liten, men förarutrymmet är ju nästan lika stort som en V70. Go att köra och drar hyfsat lite. Inte optimal om man är lite längre och ska åka i baksätet. men fäller man baksätet är där hyfsat lastutrymme i alla fall.

6

C30 är en väldigt bra liten bil, jag hade min i 6 felfria år. Det enda problemet var att den åt framdäck men då hade jag en T5:a  ICQ/ab,
Visst bagaget kanske inte är det största, men det räcker till. Min syster köpte en C30 när hon fick sitt första barn och fick plats med barnvagn utan något större problem när hon fällde ett säte.

1966 Splittpickup "VWerner"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=192

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

Jag hade köpt Polon alla ggr, mkt trevlig och billig att köra, 1.2 TSI motorn är en pärla om du nu inte vill ha en diesel. Den dagen du vill sälja Polon så blir den garanterad mer lättsåld än en C30. Dessutom kan jag som Golf ägare säga att Volvon inte på något sätt når kvalité känslan som finns hos VW. C30 byggdes på Ford Focus.

8

Har ovan nämnda spis i en av bruksbilarna, V50 1,6 DRIVe. Den är slö och tråkigt men går otroligt snålt och billigt. Kanske gör sig bättre i en lite lättare C30?

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

9

Annars är ju mini cooper en riktigt trevlig bil! Kör själv en 6växlad diesel, förvånansvärt pigg! ICQ/af

412 ls variant -74 ( min 1:a bil, borta sen länge...)
1302s -71
Typ 2 -74
412 le variant -73
Typ 3 variant -64
412 pickup -73

10

Det blev en polo cross 1,6 tdi -11

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

11

Jag köpte  en  bil till min  fästmö 2 helger sen............en 63 Highlight Ghia