1

Jag funderar på att koppla ebersprechern till fritidsbatteriet och ansluta en termostat istället för timern som sitter original i T3an. Någon som har gjort något liknande?

2

Buggen med att koppla en eber till en termostat är att termostaten kommer dra igång sprakaren och köra den ofta men en kort stund varje gång när temperaturen väl uppnåtts och det är just i startögonblicket sprakaren drar som mest ström. Det kommer funka ett tag, men du drar effektivt ur batteriet på detta sätt. Annars ser jag inga problem alls med att det ska funka, speciellt inte under färd!

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

3

Borde funka om du har en termostat där du kan ställa ett miniläge och ett maxläge, har man då ett spel på ett par grader där så borde den gå att trimma in

4

är det inte så att man måste låta sprakaren kylas innan man "startar om den", måste nog till en lite mer avancerad logik för att få en strömsnål och lyckad reglering av temp med en eber...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

Därav trimningen, kylningstiden är 2-3min (går att justera) men säg att man har 5graders diff mellan start o stopp, borde ta en stunds vila innan tempen droppar 5grader (beroende på användningsområde)

6

I båtsvängen finns ju ebrar, webasto och wallas (och kanske några till?) och dessa har ju ofta (vad jag minns) termostater av nåt slag. Lastbilar som man bor i har ju även de nån form av tempreglering...  Tyvärr vet jag / minns jag inte hur dessa funkar...  Men kan vara värt att kolla?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)