Vad har du för storlek på ratten! Min är 15" och var lite orolig att den är nån tum förstor!
Enkelhytt bay 1973:a
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW typ1 1971 - 1679cc projekt
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vad har du för storlek på ratten! Min är 15" och var lite orolig att den är nån tum förstor!
Plåtarna lirar rätt bra nu tillslut
Mätt och klurat med stötsängerna och har nu ritsat upp cromoly stängerna så ska en på jobbet sticka av de i svarven i rätt längd
Bra jobb där! trimma folka motorer är kul! Hur var det, vilka lyftare ska du köra med, 1:25 eller original?
MrIcka: Självklart menade jag repro!
Det var den det snackades om!
Svwerker: Inte en aning! Som sagt, jag minns bara att jag läst någonstans om 356-kylare på thesamba som skulle ge si-och-så mycket mer kylning än orginal 
Blev riktigt bra med ratten! 
Bra jobb där! trimma folka motorer är kul! Hur var det, vilka lyftare ska du köra med, 1:25 eller original?
Vippor, Fidde! 
Fidde skrev:Bra jobb där! trimma folka motorer är kul! Hur var det, vilka lyftare ska du köra med, 1:25 eller original?
Vippor, Fidde!
Hehe, inte lätt för en nybörjare som jag 
Fidde skrev:Bra jobb där! trimma folka motorer är kul! Hur var det, vilka lyftare ska du köra med, 1:25 eller original?
Vippor, Fidde!
Messersmith 
De blir de SCAT 1:25 vippor som jag köpte samtidigt som kammen av Herminator. Kanske lite onödigt mot resten av prylarna, men nu har ja de så får prova...
Trimma är roligt... jao men nu börjar jag fan bli less på att allt går så trögt, köpte nya teleskop stötstångsrör. Men i minsta läget så är de iaf för långa för att gå dit så vet inte hur ja ska göra.... få de avsvarvade också så de går dit eller byta mot någon annan sort som kanske går ihop mer?!? Måttet mellan kant i kant block å topp är 18 å som mest kan de tryckas ihop 19...
Någon som vill köpa ett halvfärdigt projekt
Billigt nu

Har polerat upp generatorn och målat bakplåten iaf 
bit ihop nu !
det där fixar sig 
Drar av de med en rörkap kom jag på, köper en på classe nu :-)
Drar av de med en rörkap kom jag på, köper en på classe nu :-)
Stick av dom i svarven, då blir det exakt! 
Vilken svarv :-) äh blir bra nog för ett par stötstångsrör... Stötstängerna ska fixas i svarve dock.
blir d varmare ute kan jag ordna svarvningen åt dig. grannen har svarv men den står i ouppvärmt utrymme så han är inte så sugen å starta den vintertid. 
Har inte mätt min, är dock mindre än originalratten... Kan mäta nästa gång jag är i garaget.
Hur stor är original borde inte den vara 15"

Bygger luftslott på lördagskvällen, snart uppstart... 
Har ett knepigt ljud i generatorn när man snurrar den, det är inte så att de tar i men låter illa?!? Ska försöka filma så får ni höra å säga va ni tror/tycker 
inte särskilt ovanligt att fläkten tar i fläktkåpan nånstans. särskilt om det är nytillverkad kåpa?
Nä men tar inte i utan ljudet finns även när den inte sitter i kåpan!
då låter det som den skulle behöva rivas. kan vara nersliten. finns en i sandviken som renoverar generatorer och annat för rätt pris. hojta till om du behöver nr till han.
I värsta fall har jag ju nån likströmare
men ska fixa film
svårt att säga vad det kommer från men jag skulle antingen låta renovera den eller leta en annan.
Ja låter ju inte toppen
kan en renovering gå på då tro?
låter som att en kula i ett lager inte rullar fritt som de andra, det liknar ett ljud jag hade i ett kullager till min skateboard
dela och kolla lagren så hittar du nog felet.
Min gissning iaf.

Baby steps... Nu är iaf stötstångsrören påplats efter många svordommar 
Ser najs ut !
Mysmek under trappen !??? 

Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW typ1 1971 - 1679cc projekt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.