Grattis till nya motorn Micke, bra genomfört!!
If it sounds good it is good!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW typ1 1971 - 1679cc projekt
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Grattis till nya motorn Micke, bra genomfört!!
Passa på å gör inspektionsluckor till fuggarna nu när motorn är ur, så slipper du ångra dig sen .
x2
Rejkfantasten skrev:Passa på å gör inspektionsluckor till fuggarna nu när motorn är ur, så slipper du ångra dig sen .
x2
Jorå de är en sak på listan
Donar vidare:
Gjorde en sak som skulle gjorts för länge sedan, byta handbromsvajer, cylinder och backar högerbak. Bytte på vänstersida för ett par år sedan när handbromsvajern gick av, men var lat och bytte aldrig på höger tänkte de tar jag sen...
...ja nu 3-4 år senare så var de dags för nya prylar.
Fortsatte med att plocka bort isolering och kika lite i motorrummet ang weberluckor, dock dog batteriet i telefonen så inga bilder.
Någon som har tips och bra bilder på hur man ska genomföra de på ett bästa sätt? Länka gärna bilder
Prova fräsen på jobbet igår
Blev fint som snus, så nu går cylindrarna ner utan att stötta i. Dags att slipa in de med lite ventilpasta då.
Sedan kom det ett trevligt paket på posten, riktigt rejäla prylar.
Trevlig arbetsplats du har .
Ja tänk va de har bra prylar på IT avdelningen
Hehe, inte egentligen avdelningen jag jobbar på men... massa fina grejer
Körde ett pass i garaget igår igen, bytte det främre växellådsfästet, tömde lådan på olja (glöm inte att fylla på innan du provkör!!), nya damasker på drivaxelrörern, kuggade upp den lite mer bak för mer frigång nu när de blir ormbo och Fatboy!
Vilket pill de var, ont i näven idag!
Fastnade här, fick inte bort packningen på utgåendeaxeln... nya tag nästa gång!
Även börjat fundera på om man kanske ska köra med T-bars näst år, ser inte så tokigt ut. Även kommit på vad satans snyggt de är med Fuchs på nyare!
Bra jobb! Fuchs är snyggt på allt! (Beredd på mothugg)
Är bara lappdanne som inte gillar Fuchs.
Go for it tycker jag!
Jag gillar också Fuchs. Helt klart skitsnyggt. Däremot hyllar jag ju dem som vågar "bryta trenden" och välja något annat. Finns så mycket snygga fälgar att välja mellan, men Fuchs har blivit lite av ett "måste". Rätta mig om jag har fel.
Jag gillar också Fuchs. Helt klart skitsnyggt. Däremot hyllar jag ju dem som vågar "bryta trenden" och välja något annat. Finns så mycket snygga fälgar att välja mellan, men Fuchs har blivit lite av ett "måste". Rätta mig om jag har fel.
Håller med där, jag har varit anti bara för att "de ska vara" Fuchs... men de är ju grymt snygga! Men gillar som sagt många andra fälgar med, Gasburners, BRM mm och efter att ha bläddrat igenom den här tråden http://www.latebug.com/forums/viewtopic … ;start=200 så är ju dessa också sjukt snygga, vart går de att fåtag på? Är de standard VW 4 bultsmönster eller nå Porsche spec?
de där fanns nog till porsche 914 som väl också har fyrbult?
finns att köpa bland annat här:
Alla fyrcylindriga Porsche 914 har fyrbult. Tror de fälgarna satt på alla bilar med 2-liters motor?
Det är 4x130(VW/914) på dom.
Satt orginal på 914- 2.0 och är en Fuchs fälg.
Jag köpte mina kopior(MWS) på Classic och jävligt nöjd
Det är 4x130(VW/914) på dom.
Satt orginal på 914- 2.0 och är en Fuchs fälg.
Jag köpte mina kopior(MWS) på Classic och jävligt nöjd
Nått att skriva upp på önskelistan till Tomten de där! Din bil Patte? Grym, har du fler bilder får du gärna dra upp dom :-)
En kompis till mej Lars som kommer ut med nybyggd bil i somras köpte såna 2 liters fälgar till sin, i höstas . Bild på den här sidan http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 2&p=42 en bit ner , jag kan fråga var han köpte sina.
Fint jobbat i övrigt Icka och det är klart du ska ha T-bars !
Ja gör det, vad jag ser finns de inte kvar på classic...
Ingen som ligger på en uppsättning T-bars som vill bli av med dem?
Äh hittade de på classic :-) bara pengarna som fattas nu då... ingen som är sugen på en uppsättning plåt 4 bults Sprintstars :-)
Sprintstars skulle ju sitta som en smäck på fastbacken !
Tänk på mig om det blir aktuellt med nya fälgar.
Det är min 68a "Slo'white"
Det är min 68a "Slo'white"
Det är en riktigt snygg bil!
Eller kanske dessa med lite polering
Patte skrev:Det är min 68a "Slo'white"
Det är en riktigt snygg bil!
WORD, fräs på hög nivå
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW typ1 1971 - 1679cc projekt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.