1

Sådär, då vart jag lite varmare i kläderna efter att ha smugit omkring några dar här på boxerville.

För er som inte vet så har jag tagit över MrSpocks fina 65a.

Just nu så ska allt svetsjobb göras, inredning ska in, bromsar ska renoveras, motor ska återupplivas.

Förhoppningsvis om jag har planerat mina helger korrekt så ska jag finnas på Wheels & Wings i Varberg med några polare som oxå åker vw´s. Det är målet.  ICQ/af

Efter W&W så kommer "Rosie" plockas ner helt och bli totalrenoverad. Problemet just nu är att jag står utan garage. Har dock löst det tillfälligt så jag klarar deadline till  W&W genom att låna en plats i brorsans
dubbelgarage. Fyra veckor har jag det till mitt förfogande så det kommer bli många timmar där den närmsta tiden.
Om nån vet om en garageplats inom 2 mil runt Värnamo så PMa gärna. Betalar bra. ICQ/ab

Ni har ju säkert sett bilder på henne i MrSpocks säljtråd så jag postar inga här nu utan återkommer när jag har fler nyheter att posta.

Samtidigt vill jag än en gång säga att det här verkar vara ett klockrent forum, klockrena människor. Plus att en donation kommer inom kort.

Över å ut.

//Chupacabra.

//To ride, shoot straight and speak the truth.

2

Välkommen till W&W förhoppningsvis

3

Mohawk skrev:

hehe tack tack.  ICQ/af  Då blir det chillchill på fina Getterön för hela slanten.

4

Mohawk skrev:

X2

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

5

Vårda henne väl! ICQ/ab

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

6

Mats W skrev:
Mohawk skrev:

X2

x3

7

sådär då har vi kommit en bit på vägen. Idag tömde vi tanken, rensade igensatta bränsleledningar, bytte brytare, kollade stift. Och efter många om och men så gick hon igång. Efter 17 långa år. Dessutom så gick hon som en fröjd. ICQ/ag

8

Lite dåligt med bilder tycker jag iaf Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

Johan W skrev:

Lite dåligt med bilder tycker jag iaf Default/hmm

Jobbar på att få tag på lillebrors film från uppstarten. Kan fixa lite mer bilder imorgon då jag ska på det igen.

10 Senaste redigerad av johanj (2011-06-18 21:03:48)

Trevligt med fler vw på ww, Kan nog bli ett kanonår! Ser fram imot lite bilder   ICQ/ab
Vad ska du ha för stuk?

11

Tanken är att sänka den till att börja med.  ICQ/af Hade tänkt totalrenovera i vinter men det blir nog inte så. För mycket andra projekt i vägen.  Men men, man vet aldrig vad som händer.

12

Sänka låter som en bra plan.  ICQ/ag

13

Tyvärr, senil som man är så glömde jag väl kameran hemma när jag va ute vid bilen idag. Ska dock ut i veckan och sätta dit ett färskt batteri och småpilla lite så då ska jag försöka komma ihåg den. ICQ/ab

14

Här har ni ju ett fint litet klipp ifrån uppstarten. http://www.youtube.com/watch?v=v5kccuhqBrg Började filma ungefär 10 sek efter att hon startade så här är hon väldigt färsk. ICQ/ab

15

en liten  uppdatering. 4:e Juli är det besiktning så nu jädrar i min lilla låda börjar det bli bråttom. Bromsar & översyn av el på lördag. Tisdag lagas all rost. Sen så måste det fixas däck fort som f-n. I like living on the edge.  ICQ/af

16

chupacabra skrev:

Tyvärr, senil som man är så glömde jag väl kameran hemma när jag va ute vid bilen idag. Ska dock ut i veckan och sätta dit ett färskt batteri och småpilla lite så då ska jag försöka komma ihåg den. ICQ/ab

ICQ/ad

Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

17

chupacabra skrev:

Hmm ... känner igjen det... bara en liten trip till borås glömta jag mitt... 2 gangar... ICQ/ad

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

18

Ikväll ska jag ut en sväng. Får fanimej inte glömma det nu hehe...

19

Finns det nån ny tråd skapad för denna bubbla här på BV? (min gamla)? Såldes tydligen neråt Blekinge.

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68