Letar mig en bay buss och va först helt anti eftermarknads prylar och ville bara ha ett helt plåttak.
Men tanken är ju att jag ska använda bussen som en festival/utflyktbuss och då är möjligheterna mycket bättre med en westfalia tex.
Nu till frågorna!
Hålet upp till tältdelen är det en plåtlucka eller är det bara ett öppet hål upp till tältet? Har sett bilder på någon form av skjutlucka. Är den i plåt?
Sen så har jag funderat mycket på att om det går att sätta en fällbar soffa fram så man får en säng där också? Jag vet att det sitter plåt bakom stolarna men jag har även sett bilder på snurrbara stolar.
Är det något som är lagligt o sverige? Och om man skulle kapa bort plåten bakom stolarna måste det förstärkas något?
Om man hittar en westfalia som är i tråkigt skick. Går det att köpa nya tätningslister och tältdukar tex?
Och helst skulle jag vilja ha en tidig buss men det spelar mig inte så stor roll. Allt handlar ju om pengarna jag har när jag väl hittar en 
Men är det någon skillnad mellan tidig och senare just i westfalia bussarna? Är automatlådorna något man bör hålla sig undan ifrån eller är dom helt ok?
Och vad är det man verkligen måste hålla ett öga på innan man köper en?