1

Ska lacka min bil i sommar så det börjar bli dags att beställa färg, men hur mycket går det åt till en bubbla?
Kommer lacka allt på bilen, både utsida och insida...

Går det åt lika mycket grundfärg som toppfärgen eller behöver man inte lägga lika tjockt med den, eller räcker det med epoxygrunden som jag blåser på vartefter nu..?

2

Är de ingen som lackat sin bil själv å vet svaret...?  ICQ/ab

3

topp färgs mängd beror på flera saker typ målar du allt på en gång eller lite delar eftersom=drar mer färg,vad har du för spruta hur många vändor, har du målat förut m.m men jag tror inte du klara under 5lit,slipgrund lite mindre behövs kanske inte inv där räcker det med epox grund som kan ha en viss aktiv tid inom vilken du måste lägga topp färgen läs instr ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

4

Tackar, då har ja ett litet hum om hur mycket de kan gå åt.
Blir nog att lacka lite eftersom då de blir garagelack å garaget är litet  Default/hmm

5

5 liter färdig färg hoppas jag att ni pratar om, dvs med härdare och förtunning? ett tips är sikkens som jag brukar föredra. täcker kanonbra. olssons beryllgröna här under projekt har jag lackat bla med den färgen. tror det rörde sig om 2 liter där och lackat överallt utom insida luckor. färdigblandat vart det nog 4-5 liter. blev mängder över. har lackat kanske 10 bilar under 20 år så vill inte påstå att jag är nåt proffs men har provat lite iallafall. där har du ett hum iallafall.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

6

Jag målade hazzes soltakare för ett tag sen.
Kaross och alla lösa delar in och utvändigt krävde minst 3,5 liter + 2 liter matt klarlack

Ät gul snö, det kan vara öl.