Nu ska jag försöka fixa till en projekt tråd.
Som rubriken lyder så ska det bli en camper till slut, liknande Rubber Tramp/CoolFlo.
Ideen har växt fram och det krävdes ganska drastiska åtgäder att få bollen i rullning.
Allt började med att jag var med att montera ner två gigantiska aluminiumskyltar på ett vattentorn genom jobbet.
Skyltarna var folierade och kontursågade och bestod av flera plåtar som var ihopsatta. Tog hem plåtarna till verkstan och klippte till dom i kvadratiska bitar, baksidan var alltså helt "plåtren" lagom patinerade för mitt ändamål.
Nu hade jag alltså beklädnadsplåten ca 45kvm 1.5mm aluplåt.
Beställde hem 36m 30x30x2 fyrkantsprofiler till stommen.
Den drastiska åtgärden för att ro i land det hela var att sälja min splittbuss, så ut med anonns och den såldes på 30min.
Nu fanns det penningkapital till ett drömprojekt.
Samma dag som splitten hämtades så hämtade jag hem en baybuss som polaren(JP Wikell) hade ståendes.
Dagen efter så började slakten, allt togs bort ända ner tills längsgående ramben var rensade.
Att slakta en buss för 10 000kr kändes verkligen skumt...
Eftersom jag inte har garage eller plats att vara på förutom jobbverkstan så inköptes en biltransportkärra så jag kunde köra den fram å tillbaka.
Väl inne i verkstaden så började jag med golvet, 40x40x2 samt tröskellådor av 2mm plåt, bockade till golvet, hjulhus, över motorn, gjorde en trämall så jag kunde knacka egna skärmkanter bak.
Sen rullade det bara på, helt underbart att kunna vara i en stor rejäl plåt/smides verkstad med tillgång till massa plåtbearbetningsmaskiner.
När golvet var klart så började jag med stommen, varmbockade fyrkantsprofilerna till önskad form.
Mata på med tvärbalkar, sen på med plåten å nu börjar det likna nåt....
Här kommer lite bilder...några har redan sett dom på "fejjan"
Fortsättning följer....

han blev oxå inspirerad av cool flow camping bilen dock är hans bygge lite bredare.
..