Patric heter jag och är 22år, bor i Stockholm och har nyligen fått upp intresset för vw. Köpte så sent som igår min pärla, en röd 1302S, funderar på en helrenovering av karossen till hösten men vi får se var min nivå lägger sig när tiden kommer, nu ska jag köra och ha kul! 
Patrik var namnet, jag är en skånepåg bosatt i Löddeköpinge. Har ingen som helst historik i VW-världen, jag växte upp i farsans jänkebilar. Jag blev frälst dagen då min vän/kollega/granne/lasslo-här-på-forumet frågade om jag vill köra hans Karmann Ghia hem från jobb. Den dagen hände något som idag har resulterat i att det har kommit hem en Javagrün `66 Typ 1:a. Den hämtades igår och kördes dryga 60 mil hem utan några större protester. Farsan hade hoppats in i det sista att det skulle bli jänkebil

Nu när man har hängt här ett tag så kanske man ska presentera sig också!
Melker var namnet och blir 22år nere på mantorp under söndagen. Jag är en av Mogge här på forumets söner, min bror är han som åker runt i V8 dubbelhytt. Bor gör jag i Trosa.
Jag har vuxit upp i olika slags luftkylda VWs. Min Gula panel har jag varit nere på BugRun många gånger som liten. Mammas båda bayar har vi rest land o rike med på många träffar! Mammas soltakare åkte man en del gånger till dagis och till fotbollsträningar.
Vid 16års ålder så tyckte pappa att det var dags för mig och äga en egen buss och det resulterade i en gul splittpanel och vid 18år så köpte jag mig en typ181. eller det var mer att pappa ringde mig och sa att jag var skyldig han pengar i utbyte mot den! Kan vara det bästa telefonsamtalet jag har besvarat!
Det har bivit 2 vändor på BugRun med den och 2 på BRC. Bussen har jag bara lyckats med 1 vända till BugRun med änsålänge men fler blir det!
181an har även varit med i 2st tidningar. Först ut var Classic Motor med ett litet repotage i deras VW utgåva (kommer inte ihåg när). det fotades nere i trosa utanför Tureholsslott.
Andra vändan var jag uppe vid flatenbadet i Stockholm och då fotades det för Klassiska Bilar. Vart ett ganska stort repotage i tidningen och fick även pryda en liten del av framsidan där!
(nr7 2012)
-71 Typ 181
-70 Baypanel
Patrik var namnet, jag är en skånepåg bosatt i Löddeköpinge. Har ingen som helst historik i VW-världen, jag växte upp i farsans jänkebilar. Jag blev frälst dagen då min vän/kollega/granne/lasslo-här-på-forumet frågade om jag vill köra hans Karmann Ghia hem från jobb. Den dagen hände något som idag har resulterat i att det har kommit hem en Javagrün `66 Typ 1:a. Den hämtades igår och kördes dryga 60 mil hem utan några större protester. Farsan hade hoppats in i det sista att det skulle bli jänkebil
Gött då är vi åtminståne 3 vw:are i sandskogen nu 
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
Hej! Jag skrev ett presentationsinlägg precis när jag blev medlem för mer än 2 år sen. Dock har jag inte skaffat en bubbla förrän idag.
Så jag tänkte att det kanske vore läge med ett nytt inlägg eftersom jag dessutom flyttat.
Jag heter Mikael Andersson, född 1988 och bor i Alingsås. Jobbar som projektingenjör på Autoliv.
Bilen jag hämtade hem nu ikväll är en Typ 1 1302 S från 1972. Tycker att den är i riktigt hyggligt skick för priset jag gav. Provkörde några riktiga sunkbubblor innan jag hittade den här pärlan. Knappt någon rost alls och motor, växellåda och koppling känns riktigt bra.
Hoppas kunna få mycket inspiration och hjälp här på forumet av mer erfarna VW-ägare. Dessutom räknar jag med att träffa en och annan på VWänerträffen om några veckor.
Obligatorisk bild:
Tjo. Heter Anton och är en 20årig bonnläpp ifrån Gävle. Är Volkswagenlös med gör en användare här utifall man släpar hem nåt luftkylt skrot.
Är lillebror till Moggis här på forumet...så man kanske syns mer här i trådarna när han har släpat hem den där -61an han tjötar om.
457 2014-09-02 18:16:21 Senaste redigerad av Dalkarl (2014-09-02 18:35:48)
Morgan var namnet, 35år, bor i en liten by utanför Säter. Två små döttrar, en motorintresserad hustru, och ett för litet garage...

Äger förutom bussen en klassisk volvo:
en brittisk 30-talskonstruerad ford Anglia (om än tillverkad på 50-talet pg värdskriget) Sidventilaren startas med fördel med vev, pegamoidtak, pilar, plusjordad 6volt och trägolv.
Tur att jag hyr en stor lokal för förvaring och att föräldrarna har riktig verkstad. Får plats med 4-5 bilar till i förrådet så något mer blir det väl.
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV
Hej! Heter kalle 48 år och bor strax utanför umeå, Har hittat och köpt en bubbla 1300 -68 som min far sålde 1974 minns sista färden när vi bytte in den mot en 1303s -73, helt offside på bubbla men har skruvat i "allt" annat, så detta forum kan nog vara till nytta, Nuvarande skick: skuren motor och tyvärr upphottad inredning och fel färg men tämligen fri från rost, ska tillbaks i orginal skick som jag minns den// Mvh kalle
Har hängt här ett ganska bra tag nu så man kanske borde presentera sig..
Jag heter Jesper Hellberg och bor i eskilstuna och är 19 år. Jobbar som snickare och har väll fullt upp nästan hela tiden
Började med att köpa denna äckliga 68
plockades isär helt
Mycket lärorikt!!
plockades ihop på 1 timme när jag skulle sälja den... Vad jag vet så är plattan i en speedster replika nu och karrossen blev visst donator till något rod bygge här på bv tror jag!
Efter denna äckliga bil fick jag tips om en 57a som skulle så i stan och hade stått där sedan 70-talet.. Min gissning är sedan 1973 p.g.a en del anledningar 
Var en del bök med att komma och kolla på den då han jag fick tipset av tyckte att han skulle följa med, men han hade aldrig tid... Så jag gick och knackade på tillslut! Här såg jag den första gången:
Var aningen bökigt att få ut den, varför kan ni ju se här 

renoverade det mekaniska och en del el sen regbesiktigade jag och besiktigade, sen kördes sen varje dag 

Såldes sedan till frankrike för att få pengar till bussen. Ångrar mig absolut inte idag (än) Men denna bil har onekligen varit den mest speciella för mig 
Sedan köptes bussen från björn svanberg
Att jag har denna vagn känns helt okej, hoppas på att kunna köra runt med den år 2017.. Återstår ju att se
Vid denna tid var jag tvungen att åka runt i någonting...
Så jag köpte mig en 59a 

Såldes till strängnäs, Om det är någon vagn som jag saknar så är det denna
Får köpa tillbaks den sen
Innan jag sålde 59an så hann jag skaffa dessa:

En 70a som jag köpte av min syrra för att vara snäll, såldes rätt snabbt till någon som tycker om lite nyare vagnar! Norrköping tror jag att det var den hamnade i..
Sedan drogs denna ur skogen

En 56a som stog halvt i diket bredvid en annan som Fritte har just nu. Väntar på att jag ska renoverar den eller tills någon kommer med ett bra bud
Vill helst inte sälja denna då jag tycker patinan på denna slår det mesta jag sett i mitt liv..
När jag sålde 59an så skaffade jag min en soltaks oval istället 

Håller på och fixar med denna nu eftersom stuket den har för tillfället inte riktigt faller mig i smaken. Men jag har trevliga planer för den! Vilket jag hade redan innan jag köpte den 
Här är jag väll nu!
Dock så har jag en plats i garaget som väntar på en splitbubbla som jag ska försöka få hem innan vintern! 
Här är mina trådar som ni kan läsa och kommentera!
Typ 1 -57
Typ 1 -59
Typ 1 -56
Typ 1 -57 soltak
Typ 2 -55 Barndoor Mo & Domsjö AB
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Hej Hej Kristoffer heter jag, av årsmodell -92 och är ny här på forumet. Har länge längtat tillbaks till veteranbilar och detta året gjorde jag slag i saken och köpte mig en typ 1a av årsmodell -73 det är en 1303S, vad jag har fått berättat för mig att den har 1600cc motorn. Bilen har gått i Sverige sedan den var ny 1973 och endast ägts av två stycken personer en 85 årig gammal dam, och jag (det står "3 ägare" på transportstyrelsens hemsida men det är tydligen bilhandlaren som var den första som ägde kärran). Den är i fint skick och tar sig från A till B som den ska, men nu är det dags för lite vinterpyssel så har ställt in den i ett garage för att invänta snön.
Lite mer man kan säga om mig är att jag kommer från Dalsjöfors (några mil från Borås), men har numera förflyttat mig uppåt i landet på grund av studier. Så numera bor jag utanför Örebro. Utöver att fixa med bilar så står mig musik varmt om hjärtat, då jag lyssnar, mixar och spelar till vardags. Jag fotar också en del då det ingår i min utbildning. Åker även luftkylt på två hjul, dock så är inte det av märket VW
Mvh Kristoffer 
461 2014-12-16 09:21:59 Senaste redigerad av RK (2015-01-02 20:12:23)
Tjenare!
Robin "RK" Rosenborg Kvist heter jag, född 1990 och bor just nu i Ängelhom med sambon och djuren.
Varit Bubbla ägare i ca 8 månader nu och blev det utan att ja själv riktigt uppfattade det.
Hade en BMW 325i e36 som jag hade tänkt fixa till men tappa lite intresse på den.. Så mot vårkanten när alla andra började rulla med sina finbilar så blev jag o sambon sugna på att skälva hitta någon veteranare. Hittade då bubblan som jag äger nu på blocket och mailade killen.
24 timmar senare så rullade min gamle bmw iväg och bubblan fanns i min ägo. Ett byte rakt av.
Kan säga att jag har inte ångrat mig med en bubbla.
Så mycket roligare att köra runt i.
Bubblan är en 1303s -73.
Tänkt jag ska fixa till den en massa. Den är redan lite ombyggd utvändigt med skärmar och motorlucka. Invändigt är det två sportstolar och bas med högtalare där ett baksäte borde vara.
Motorn är orörd men det ska jag ändra på 

Typ 1 -61 (Är väl sambons, men jag kör den Haha)
West Coast BugMeet Crew
Hej Robin välkommen till gemenskapen.. Lägg gärna ut en projekt tråd på din bubbla med bilder.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hej Robin välkommen till gemenskapen.. Lägg gärna ut en projekt tråd på din bubbla med bilder..
Det ska absolut fixas! 
Typ 1 -61 (Är väl sambons, men jag kör den Haha)
West Coast BugMeet Crew
Hej på er alla!
Jag har varit medlem här ett tag nu o tänkte det var bäst att presentera mig 
Jag heter Martin och bor i Linköping.
Har tyvärr inte mycket tid att meka så mycket då jag har massa annat att styra med.
Jag har två Vw 1300 som det ligger lite historia bakom, vilket jag tycker är kul.
Den blåa ni ser här nedan åkte jag och min bästa polare med när vi var små. Det var min polares farsas bil. o varje gång jag åkte med dem sa jag att jag skulle vilja ha en sådan bil.
Sen när jag blev 18 och fick körkort skaffa jag mig den vita ni ser här nedan. Dock i bättre skick då 
Den åkte jag runt med o ragga brudar. min bästa polare åkte ofta med mig o vi åkte o sladda o hade skit kul.
Sen skaffa jag mig någon annan bil o baggen blev ståendes. Ville inte på något sätt göra mig av med den 
Så nu för många år sedan fick jag tummen ur o börja renovera den. Då gick det ganska bra ett tag o det hånde mycket på kort tid 
Sen blev jag saambo, hon har två barn o jag har ett. se det tar mycket av tiden tyvärr. Sen har jag garaget hos morsan. O dit är det ca 3 mil
.
Men jag får massa insperation här på forumet. känner att det är dags o ta en hel dag snart i garaget.
Nu till hur det kommer sig att jag har den blåa i min ägo. Det var så att min bästa polare som jag inte hört mycket ifrån på senare år hörde av sig. Hans farsa hade fått en strok och satt i rullstol. Han hade sparat den blå baggen som jag gjort med den vita. hans önskan var nu att sälja den till mig. Ja vi kan väl åka o titta på den kännde jag. När jag kom dit och såg att den stog ute och att det växte mossa på den blev jag tveksam. Men jag hade inte maga att säga nej när han ville att jag skulle ha den. Jag fick den väldigt billigt när jag tänker efter så här i efterhand. Men ett par veckor senare när jag skulle hämta den så känndes det så där.. Men okej, jag taar den. tanken var att få den rullande och kör duglig. och det har jag fått. så nu har jag en som jag åker i ibland och en som jag skruvar o renoverar med mycket sällan :S
Så här såg den blå ut när jag hämta den 

Tvättning pågår
Tog ett tag kan jag säga 

Här är den vita innan jag börja med min renovering av den.
Kämpa på allihopa! Jag tycker det är skit kul o kolla vad all pysslar med!!
Ha det bra!! Mvh Martin
Halloj, Morgan heter jag och bor strax utanför Umeå.
Har precis skaffat mig en squareback och då passar det ju bra att registrera mig här för tips och råd. Kommer även lägga ut en projekttråd för sånt gillas ju 
Har ägt en tidigare för kanske tio år sen, en fastback med automatlåda då men med för lite kunskap och jag var även student så såldes den för 800:-
Bilen jag fått tag på nu då? Jo, det är en -72:a med två ägare. Första ägaren kontantbetalade bilen 1972 och kördes tills sonen fick ta över den för att sedan 2000-2001 nångång bli bortställd i ett garage.
Så det är ett riktigt fint objekt, ett barnfind skulle man kunna säga, som är fulldokumenterat.
nu har jag några objekt sen tidigare och även lite andra renoveringar i ryggen så jag är inte helt novis men på fläktkylda fronten har jag aldrig skruvat 
ett annat objekt jag håller på med är denna. En chevrolet 210 från 1957
och ett tidigare objekt som jag importerade själv och har gjort iordning men nu har sålt är denna Dodge D100 1963
Ql... Trevliga projekt du har/haft... Välkommen! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hej på er, Stefan Regnander heter jag och bor i Rengsjö, Bollnäs kommun. Född 1969, fru och två barn, en utflugen å en bor kvar hemma.
Jag är väl allätare när det gäller bilar, gammla som nya och har hållit på med någon form av entusiastfordon till å från sen min första epa
jag har nöjet att mitt intresse för det här med gammla bilar och dyligt delas med övriga familjen. har väl alltid intreserat mig för folkvagnar, men det här är min första körbara vw i mina ägor.
Köpte denna 2013 "färdig" - blir en sån här bil färdig nån gång? En 56 Ragtop på 68 platta, efter lite pysslande vinter 13/14 så ser den ut så här för tillfället.
Typ1 Bubbla Restolooker -57
Typ 2 Splitbuss - 60
Lite fler Hälsingar, trevligt trevligt, välkommen! 
469 2015-05-08 22:17:09 Senaste redigerad av Landin (2015-05-08 22:18:53)
Tjena!
Simon här från Glada-Hudik. Har precis skaffat mig min första äldre folka. Jag har varit med några år med andra på folkaträffar och sådant men aldrig haft en egen för ens nu.
Det kan kanske går i släkten att jag gillar folka då min farfar köpte sin första bubbla 1950 och sedan bara har kört bubblor fram till sent 80-tal. Tror att han har ägt runt 15-20st.
Min första blev en bubbla callooker från 65. Den byggdes om till callooker på 80-talet. Jag kommer att göra en del ändringar på bilen med tiden.
Inte kan man tro att du blivit mer sugen på VW om du omgås med dom där Turris heller... ?
Välkommen ! 
Hej! Ulric från småland.
Köpte en hottad typ1 -68 1985, motorn skar nästan direkt o i åkte en 1500:a som gick toppen men den läckte olja.
Ur med den och isär, trimco dubbeltoppar, weber 40:or, extra oljefilter+kylare,större oljepump,etc etc.
Garageplats strul o lumpen satte stopp för den plus att på den tiden var jag duktigare på att plocka isär ån att sätta tillbaks...
Nu har jag eget garage och en son på 9 som är meksugen så nu till hösten sätter vi igång!
Har stått i ca 30år så mkt skall bytas, så det blir till att söka i trådarna här och självklart ställa frågor, hej!!
Godagens. Nicke heter jag och har renoverat en 56a typ1 till min sambo. Normalt så sysslar jag mest med Mopar som jag även kör dragracing med.
Bor utanför Jönköping , har dock inga Bilder för till fället men det kommer 
Hej!
Ny på detta forumet. Har pysslat med diverse olika märken och kul byggen innan men nu tror jag tiden är kommen att testa på bubbla och se om det är nåt för mig. Är välvd framruta som hägrar, dvs 1303 -73 och framåt. Rätt frälst i germanlooken och lite porschestuk. Får se vad som händer helt enkelt.
Är förresten 42 år boende i Ängelholm.
Hej, Jag heter Mats och bor i Vänersborg, är 40 år och är lätt VW/Porsche skadad.

Mitt första bygge var en MK1 Scirocco, började som ett 1800 krs objekt och slutade som ombyggt fordon med en 180 hk 1.8T 20v från en Audi A4.

Sen blev den Porsche...och inte vilken Porsche som helst utan den snyggast modellen enligt mig, en 964 Carrera 2. Sålde den till en
kompis efter några år och köpte....

en äkta underdog.... Porsche 914. Håller på att renovera och RS-fiera den enligt egen smak och tycke och just nu ser den ut ungefär som bilden här under...

Hej, Andre heter jag. Är årsmodell 1987 och bor på Gotland med min fru och två döttrar
Har alltid sneglat på gamla baggar och känt att tillvaron nog blir roligare med en i garaget. Så för två månader sen när frugan visade en annons på fb slog jag till
Så nu står det en 62 i garaget och planerna är många
12Volt, ny inredning och få ner på backen är det som kommer ske till att börja med