1

tja,
fick höra idag att en bekant till kollegan hade en motor ifrån en Subaru leone som ska vara bult-on på växel lådan som sitter i 1300an men undrar om det finns nån mer "vanlig" modell ifrån subaru som passar lika bra? var ganska saftig prispeng på den motorn han hade, så tänkte om man hitta ett lik som starar och går och komma undan ett antal 1000 lappar mindre, denna hade dock en stress fläck och bromsad på 200hk men funkar lika väl med en sug motor på ca 150 hk kanske? vill bara få i en lite rappare motor utan för mycket ombyggnad då man åker på att montera org motorn vid bes.

vet inte hur det uppskattas med att peta i "fel" motor här man tänkte att det kunde vara ballt med en boxer iallafall då jag hade planer på en v6a innan  ICQ/af

//M

2

Bolton vette fn men finns adaptrar att köpa. Subarumotor är lite fränt, helst med turbo.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

3

Han sa just att leonens motor hade lika "bult mönster" samt att koppling å de passade in i lådan men dock lite plåt ingrepp men bara i motor utrymmet så man slipper banka ut luckan m.m han hade kört med detta så. Helt ny på vw å subaru har jag inte en aning om ICQ/ab

4

Man har ju fortfarande problemet med vattenkylning att lösa, desto mer hästar desto mer värme desto större problem

5

Huggorm skrev:

Man har ju fortfarande problemet med vattenkylning att lösa, desto mer hästar desto mer värme desto större problem

kylningen blir de lite mek med å det har jag räknat med men det är ganska "lätt" fixat..
ville bara höra om någon hade kört med subaru motor så man har lite mer info å hitta inom detta motor byte.. tycker att om det är bult-on (mellan maskin och låda) och går att dölja utan att förstöra org utseendet, att flera skulle köra med denna kombo i bus bilarna. fast om man söker på just leonen så får jag för mej att det är en ganska ovanlig bil iallafall i dagens läge ICQ/ab

6

Bolton tvivlar jag starkt på. Här är en tråd där det monteras en subba i en T3, fyrkantsbuss, och om det behövdes adapter där så behövs det även i en 1300 från -69. Hålbilden för själva motorn är lika.

http://typ2-klubben.com/index.php/moete … ubaru-i-t3

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Det behövs adapter och ev special svänghjul. Tormec i Östersund har tagit fram ett eget kit

8

marcus ösd skrev:

Det behövs adapter och ev special svänghjul. Tormec i Östersund har tagit fram ett eget kit

Okeej tur att man hör runt lite å inte bara lyssnar på säljaren ICQ/ab har dom någon hemsida man kan gå in och kolla på ?? ICQ/ab

9

Dom har ingen hemsida med specialgrejor, är en vanlig verkstad med vw intresserad personal