Fick tag i en bättre beganad styrväxel till Speedstern då den gamla var kass.
Den gamla kom från en 56:a och den nya tror jag är från slutet av 60 talet, (jag har kulbultsframvagn)
Förutom att styrsnäckan ser helt annorlunda ut så funkar det ju att använda den om jag byter p-ändar tror jag...
MEN, de koniska hålen är spegelvända jämfört med den gamla och därför hamnar leden på fel sida, kanske med resultatet att styrstagen kommer att ta i ramtunneln vid utfjädring???
Har också tittat i verkstadshandboken för årsmodell 66 - 69 och där är hålen konade på samma håll som den gamla styrarmen
Ska försöka ta några bilder.
Någon som kan förklara för mig hur jag ska göra, är kanske styrväxeln från en typ 3 ( var det någon klok som föreslog )
En annan skilnad på styrarmarna är att denna har ett hål för att fästa styrdämparen i och det stämmer inte heller med bilderna i verkstadshandboken
/Ola
