Har tänkt kavla upp armarna och ta upp fighten med (byta) bägge bromscylindrar vänster fram (förarsidan)
Finner ingen "how to" men vill gärna ha tips och råd samt gärna linkar till bra "byta bromscylinder" instruktioner
gärna med bild. Vilka verktyg är nödvändiga samt vilka svårigheter kommer jag att möta eller kan jag möta.
Tacksam om ni som kan och har bytat bromscylindrar kan dela med er av era erfarenheter.
Var inte blyga för att förklara banala detaljer som kan tyckas uppenbara. Gärna en instruktion "for dummies".
Inklusive instruktion för avmontering av hjulet där jag inte heller varit och pillat förut.
(Vänster bild)
PS: Det läcker. Har köpt båda cylindrar nya, ska man byta bara den som läcker eller ska man ta båda med en gång?
Kan det vara annat än bromscylinder som läcker, när man trycker hårt i bromsen rinner bromsvätska längs däcket, allt annat,
slangar och inklusive huvudbromscylinder är utbytt. Bara bromscylindrar är kvar att byta.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
)