1

Ville höra mig för vad folk hittar på för olika lösningar när det läcker servoolja från rören.

Var på en firma som sysslar med med just detta på olika fordon. Jag bad killen kolla på min syncrobuss och ge ett prisförslag på jobbet att byta dom två styrservo-ledningarna.
5500:- totalt blev svaret. Aj då, tänkte jag.
Materialkostnad blev 2000:- med nya banjokopplingar och slangar. Verkar rimligt, kan jag tycka, men resterande var arbetskostnaderna som gjorde att jag backade på detta.

Det är förstås bara ett litet hål på röret som gör att det läcker. Finns det någon lämplig pasta, lim, bandage eller nått annat som man skulle  kunna använda för att göra en temporär lagning?

Tänker annars att man skruvar av kopplingarna tillsammans med rören och åker till en firma som bygger ihop nya med dom gamla som mått och skruvar själv dit dom nya. 

Intressant att höra vad ni har för kunskaper på området.

Tack på förhand för alla kommande svar!

VW T3 Caravelle GL Multivan 1989 ~ MV ~Stora panorama luckan~2diffar
VW T3 DH Syncro MV~1 diff~ 1991~.
VW T3 Enkelhytt.Volvo B23. ~1990~.
VW T2 Deluxe 2L 1979.

2

Byt ut rören till hydraulslang

3

Som hasse t3 säger sätt dit hydraulslangar istället.
Gå till en traktor/maskinfirma som kan pressa hydraulslangar o köp på metervara  och de kan pressa banjokopplingarna du ska ha.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(