1 Senaste redigerad av Butanox (2013-10-21 06:28:24)

Skulle byta spindel leder på
Min 1302 a som stått x antal pr så det fick bli tiger såg å flex men råkade såga hål i stötdämparna men har inte riktigt klurat ut hur man får loss allt ifrån oken ser ut som det är i pressat på nått sätt tips ?

Post's attachments

image.jpg, 120.26 kb, 640 x 960
image.jpg 120.26 kb, 133 downloads since 2013-10-21 

2

Fjäderbenet är nerstucket i spindeln. Och där kan det sitta rätt så rejält. Så det är bara att ta loss spindle och allt och försöka att knacka ur fjäderbenet underifrån.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

3

Ok misstänkte att det var något sånt men när jag nu kollade på å köpa nya så ser jag inte att det finns fästen till broms slangarna eller för fjädern eller går stötdämpare inne i där ?

4

Stötdämparen sitter i själva fjäderbenet.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

5

Första gången jag delade på fjäderben o spindel hade jag benet liggande på golvet och använde en liten huggmejsel som kil + liten slägga för att tvinga isär dem. Man får arbeta sig runt så gott det går och kombinera det med lämpligt våld underifrån  ICQ/af  Har det aldrig varit delat förut lär det sitta ordentligt... Det är såpass tajt passning att det inte ens går att måla om man vill kunna sätta ihop det utan alltför mycket våld. Kopparpasta rekommenderas. Vad var det för nya ben som saknade fjädertallrik?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville