1

på länkpinneframvagnen är ytterdiametern  ju 52mm och godstjockleken är om jag minns rätt 4mm så då borde innerdiametern vara 44mm....

Någon som kan bekräfta det?

håller på spanar lite på att bygga en egen framvagn  från scratch samt svarva egna bärarmslagringar......(har ibland lite tid över på jobbet....  ICQ/ag )

2

Ingen som har en lös framvagn eller lösa bärarmslagringar i plast liggandes som kan mäta?

3

Har en men det är från en split, är det samma så kan jag mäta

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Ytterdiametern är 52mm även på spliten och innerdiametern var 45mm och godstjockleken är 3,5mm
Inre måttet på lagringen var 37mm, men om det är samma på senare vet jag ej och jag ska inte riva förens senare i sommar som tidigast. Default/hmm

Hadde nog köpt en och mätit upp så det blir rätt (iallafall lagringar)

5 Senaste redigerad av rogga (2011-05-24 20:24:53)

Jag har ju flera framvagnar själv.... men flera mil bort.....
Det jag menade var ytterdiametern YD på plastlagringen.... den borde vara lika med innerdiametern ID på röret....
ok... så på din var det 3,5mm i godstjocklek... intressant.... på dom jag byggt om(på hedenhös tid) så har jag ett starkt minne av 4mm GT och 52mm YD samt 44mm ID 44mm...... men jag kan ju minnas fel........

Jag tänkte göra nått så har ungefär..... så man slipper svetsskarvar på röret..... och laserskurna gavlar har jag redan ett gäng av.....

http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/medium/2797566.jpg

http://www.classicvw.se/image/products/100205.084549.jpg

http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/medium/2797552.jpg

http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3491806.jpg

6

Jo men dom kan ju ha ökat tjockleken Default/hmm

Det blir väl bra........kommer man att flytta över mittenklumpen då? lr kommer du att göra nya

Kan man beställa den brädd man vill ha, då finns det nog en marknad ICQ/ag

7

Jag skall nog tillverka mittendelen...... jobbar ofta på ett ställe som laserskär hela dagarna.....

Ja, vad vet man... blir prototyperna(2st) bra så kanske man kan tillverka ett gäng till.......

8

Mätte på mittendelarna ifrån en länkpinneframvagn som jag kortat. Okänd årsmodell men det satt styrdämpare på den.

1" ifrån skruven som sitter mitt på framvagnen så fick jag samma mått som Johan W, Ytter 52mm inner 45mm samt godstjocklek 3,5mm

9

Kanon.

10

Har nu även mätt själv på en bit av en gammal kortad framvagn... och mycket riktigt så är det YD 52mm GT 3,5mm och ID 45mm........
Dock verkar det var näst intill omöjligt att köpa rör med dessa mått så det får nog bli rör med YD 52mm GT 4mm samt ID 44mm och svarva av 0,5mm på bussningarna om man köper dessa färdiga......

nu fattas bara 1st dxf fil på fästerna i mitten.... hoppas det skall lösa sig snart........

11

Och 52mm är förstort för dom svarvar som man kan träigenom Default/hmm
Det gör ju inte så mycket om röret är lite större om du hittar ett med id 44m

12

Jag har hittat ett rör med YD 52mm GT 4mm samt ID 44mm..... så lättast är att svarva ner plastlagringen....... eller om man vill ha originallager i änden så löser man det problemet oxå....

hoppas bara att jag(läs min kontakt) kan förhandla ner priset lite på rören lite......  Default/lol

13

hur gick det med rör o hur gick det med mitt delen?
Hade du tönkt att skära ut er en massiv bit eller sidobitar och en frambit och svetsa ihop alltsammans om du
förstår vad jag menar?
Jag är också sugen på att bygga en egen ICQ/ab

14

blir en bit... skall försöka skära dom sista bitarna om några veckor.... snart så har jag alla delarna.. blivit lite gjort nu under semestern... börjar jobba igen på måndag....