timandersson44 skrev:michaelth skrev:30000 - och uppåt. 
och det är för motorn... 
dvs nödvändig renovering, sen uppgradering till en del mer effekt ...
Men du skrev ju inget konkret vilka delar osv
tja jag skrev nödvändig renovering..
dvs Arborrning =måste
+ ev borrning för större cyl
nya lager
packningar
renoverade toppar + 3 läges fräsning + ev borrning för större cyl
renoverade stakar.
nya cyl /kolvar
Beg. förgasare + insug.+länkage.
större oljetråg, borrade oljegallerier.
ny oljepump och filter.
avgas.
och detta e bara snikversionen som iofs blir en mer hållbar motor än originalet...
men vad vet jag.. gör som jag ,fråga och räkna på jobbet.
Allt annat e kortsiktigt fusk, som kostar mer i slutänden.
Dessa motorer är inte lätta att skrämma upp effekten på.. om man inte vet exakt hur.
Då e risken stor för ras.. inte frågan om ras ..utan hur snart!
bra skit kostar!!!
Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(