1

Blev kontaktad av en Dansk filmare som ville hyra min shorty i en vecka senare i oktober.
Då jag har ett byte på G och han vill ha bilder med bussen på vägarna så kan jag inte ställa upp.
Men jag rekommenderade honom att ta en titt här på Boxerville och sa att här kanske finns nån som hade tyckt att det hade varit kul att låta sin buss filmas.

Därför bifogar jag hans Mejl med hans kontaktuppgifter och info om filmen.

/Dennis.

Hej Dennis,

Mit navn er Deniz Eroglu Nielsen. Jeg er en dansk filminstruktör som er
i gang med at lave en kortfilm i Österlen. Filmen er stöttet af Det
Danske Filminstitut, Dansk Skuespillerforbund og Film i Skåne.
I alt har vi fået 65.000 danske kroner. Så det er ikke just nogen kämpe
produktion. Men vi har mange kendte danske skuespillere med, som er gået
med til at jobba for en reduceret lön.

Vi leder efter en gammel bus, som vi kan hyre fra d. 20.-27. oktober. Vi
skal optage filmen i Agusa, som ligger ganske när ved Eslöv, omkring 3
mil öst for Hörby.

Det er meningen at man ser bussen i filmen. Og din bus er jo väldig
vacker. Kunne du väre interesseret i at hyre ut din bus i de 7 dage? Du
kan ringe til mig på telefon 0730663173.
Vi hyrer huse i Agusa fra Tore Jönsson, som er bosiddende der.
Du er også velkommen til at ringe til ham om du vil.
Hans nummer er 078155613

Jeg ser frem til at höre fra dig. Og jeg kommer gerne ned og snakker med
dig hvis du er interesseret.

Lige et spörgsmål: har bilen köretilladelse? Jeg ved ikke hvad reg
besigtigad betyder.

Med venlig hilsen,
Deniz

Hej Dennis!

Det ville väre fantastisk om du kunne fråga nogle af dine medentusiaster om de kunne tänke sig at låne ut deres buss. Vi skal nemlig bruge en der kan köre. Du må meget gerne starte en tråd omkring vores filmprojekt og inkludere mine kontaktoplysninger. Så vil vi hålla tummarna! Vi skal filme med et RED kamera, så bilderne bliver veldigt vackra. Og ejeren får naturligvis en dvd/bluray som tak oveni en evt hyra for bussen.

Jeg medsender en synopsis af handlingen i filmen.
En ældre velhaver inviterer 6 gæster til at komme og tilbringe en uge på hans landssted. Han er sekunderet af sin butler, som holder et skarpt øje med dem. Gæsterne, som ikke kender hinanden indbyrdes, modtager alle en gage for deres tilstedeværelse. De bliver indlogeret i et stort gæstehus og forventes hver dag at stille op og agere som tilhørere for den ældre mand. Om morgenen bliver der ringet med en klokke, som signal om at træde frem for Herren i huset. Derefter følger et pakket program. Der er i de hele taget en masse hundsen rundt med gæsterne, og mærkelige regler de forventes at overholde. Al maden er ompakket og der er visse steder de ikke må færdes. Men de finder sig i det. De tager sig jo betalt. Rigmanden viser dem dette og hint og anskueliggør tanker han har gjort sig i et 'farvel til verden'. Der er store vingesus i tankerne, men samtidigt opleves det en smule omklamrende og patetisk. Som dagene går bliver det klart for de involverede, at manden er døende: han har inviteret dem for at kunne dele sine idéer om "Verden" med dem. Han vil dele sine med et publikum. Inden han udånder. Som medlemmer af en dødekult bevæger de sig rundt med ham.  Den ældre mand, hvis nærmere forbindelse til de inviterede man ikke kender, viser sig at være en excentrisk og meget ilter herre. Det ene slør efter det andet falder bort. Han er på fallittens rand. Og han har sværere og sværere ved at opføre sig venligt og høfligt. Der er mange regler som gæsterne må overholde.  Alt foregår under striks kontrol og rigmandens humør er uforudsigeligt. Angrebet af pludselige anfald af tungsind er han tvunget til at trække sig tilbage. Ved andre lejligheder eksploderer han i raseri. I løbet af ugen får han det dårligere og dårligere. Han kan til sidst knap gå. Da ugen er omme dør manden til sidst, og gæsterne, som befinder sig i en lettere omtumlet tilstand, bliver fragtet tilbage til byen med hovederne fulde af undren og filosofiske spørgsmål.

Tak for din hjälp!
Mvh
Deniz

Ta chansen och låt din fina buss bli filmstjärna!!!

2

fick såna här mail jag med, inte just detta men liknande. vet inte om det är scam eller på riktigt.

Panel -53, 911 -71