1

Tjena! Är ny innom att åka lågt osv osv. Men ja har kollat på lite Airride kit, men hittar inte direkt några monteringsfästen, är de någon som har gjort såna själva eller vet någon som har. Eller finns det att köpa?

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

2

Kolla på vwimporten dom kan ta hem ett Airkewld men de kostar. Går sj i dom tankarna.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

3

leguanen skrev:

Kolla på vwimporten dom kan ta hem ett Airkewld men de kostar. Går sj i dom tankarna.

Her sett det och de är ju svindyrt, men de slog mig lite att borde de inte gå att sätta highjakers både fram och bak. Klart man får modda lite med länkpinnarna samt tusringsstavarna.

4

Mitt tips är att kika runt en del på såna fästen och hur andra har gjort.
Lade många timmar på research förut när jag skulle åka ännu lägre med luft. Och hade då tänkt bygga eget. Då de verkar som att få bäst resultat så bör man bygga utifrån hur lågt och vad för bil och delar man ska använda.
Och bälgar är ju att föredra.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

5

hur proffsen gör det... Default/smile
http://www.youtube.com/watch?v=HoXYbsqydCA

Learning by experience is a great way to spend money...

6

Går det att besikta med airride?

Learning by experience is a great way to spend money...

7

Hijackers fram som ingår i airkewld´s kit funkar utmärkt, men styrkan i ett par hijackers räcker inte till för att bära hela bilen bak om du tänkt ta bort torsionen bak och köra "riktig" airride.
Bälgar är som sagt att föredra, jag köpte bälgar och hijackers och byggde fästen och länkage själv, inte så speciellt svårt men tänk på att det är rejäla krafter som ett par luftbälgar kan prestera, så snåla inte på materialtjocklek och se till att allting är rejält svetsat.

Jag plockade ihop själva luftsystemet själv, köpte kompressor och tank av ett företag som säljer luftfjädring, och ventiler samt kopplingar av ett industriföretag i stan.
När jag nu snart ska bygga nytt system på en annan bil kommer jag köpa ett kit med tank, kompressor, ventiler och slangar...för dom prylarna blir dyra hur man än gör ICQ/ab

Proud member of Sun City Aircoolers

8

oldeschoolvw skrev:

Hijackers fram som ingår i airkewld´s kit funkar utmärkt, men styrkan i ett par hijackers räcker inte till för att bära hela bilen bak om du tänkt ta bort torsionen bak och köra "riktig" airride.
Bälgar är som sagt att föredra, jag köpte bälgar och hijackers och byggde fästen och länkage själv, inte så speciellt svårt men tänk på att det är rejäla krafter som ett par luftbälgar kan prestera, så snåla inte på materialtjocklek och se till att allting är rejält svetsat.

Jag plockade ihop själva luftsystemet själv, köpte kompressor och tank av ett företag som säljer luftfjädring, och ventiler samt kopplingar av ett industriföretag i stan.
När jag nu snart ska bygga nytt system på en annan bil kommer jag köpa ett kit med tank, kompressor, ventiler och slangar...för dom prylarna blir dyra hur man än gör ICQ/ab

Har du gjort någon projekttråd eller ska du göra de? Fast de som inte jag vet riktigt hur man ska göra de är fästena osv till luftkuddarna ibak Default/hmm

9

Projekttråden gick i graven med meanbugs... var 2006 jag byggde den bilen jag skrev om. Jag kommer nog ha en projekttråd här med nya bilen men det dröjer nog fram till våren innan jag börjar med luftfjädringen.

Kan lägga upp lite bilder på bygget vid ett senare tillfälle

Proud member of Sun City Aircoolers