1

http://www.enginelabs.com/engine-tech/r … fferences/

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

2

När jag för några år sedan höll på och fundrade som mest angående mitt då tilltänkta typ 4 turbo bygge hittade jag någon liknande artikel på Jake Raby´s forum där det stod i stort sett samma sak. Jag minns att han inte lämnade garanti på kammar och lyftare om man inte använde en specifik olja gjord för Harley Davidsson motorer som inte gick att få tag på här i sverige. En stund senare testade de även Royal purple som också fick OK av dem. Sen slutade han att sälja kammar överhuvudtaget en stund och ungefär vid den tidpunkten gav jag upp helt . Det blev för krångligt och hans tester och studier av oljor mm gjorde att det kändes som en omöjlighet att lyckas bygga en typ 4 motor som höll längre än första uppstarten.

3

Ja då verkade det helt hopplöst men nu känns det som problemet blivit mindre/lösts.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Det låter ju lovande. Jag kanske måste sparka igång det projektet igen... Motorn sitter fint i stativet fortfarande. Måste skruva ihop en skoter och en fyrhjuling innan dock för att få plats Default/hmm