Vet att jag någonstans sett bilder på spindlar till bil med styrservo och vanlig kuggstång där skillnaden syns, men minns inte var. Kan någon ge mig tips? Håller på med ombyggnad till styrservo och är därför tacksam för tips.
Jag hittade informationen på www.t3-infos.de/images/Achsschenkel_1.jpg
Nu tänkte jag inte riktigt efter ännu en gång. Bilden visar spindlar till 2-hjulsdriven bil, i mitt fall är det Syncro och fortfarande oklart hur jag skall kunna välja rätta delarna eftersom jag har en del redan demonterade delar.
Armen till styrningen på spindeln är kortare på servomodellen än vad den är på muskelservomodellen. 
Att armen är kortare har jag förstått, men måtten vore intressant att veta så skulle det kanske vara möjligt att hitta rätt bland de som är demonterade. Hur stor skillnad blir det i praktiken om jag har "fel" spindlar?
6 2013-10-05 08:52:13 Senaste redigerad av nogger (2013-10-05 08:54:08)
Nu tänkte jag inte riktigt efter ännu en gång. Bilden visar spindlar till 2-hjulsdriven bil, i mitt fall är det Syncro och fortfarande oklart hur jag skall kunna välja rätta delarna eftersom jag har en del redan demonterade delar.
Detta gäller 2WD och 16"-Syncro, dock ej 14"-Syncro. Det är alltså samma "Achsschenkel" för bilar med eller utan servo på 14"-Syncro.
Detta leder för övrigt till att vändradien blir större på en 14"-Syncro med servo.
/Dawid
Att armen är kortare har jag förstått, men måtten vore intressant att veta så skulle det kanske vara möjligt att hitta rätt bland de som är demonterade. Hur stor skillnad blir det i praktiken om jag har "fel" spindlar?
Ett varv på ratten från full höger till full vänster