1 Senaste redigerad av Banansvamp (2013-10-01 18:35:01)

Hur stor skillnad är det igen mellan de två varianterna? Det känns som att de två extra stagen i en 6-punkts modell inte är till så stor nytta?

Fat chick fanatic

2

Vet inte hur stor skillnad det gör men när jag räknar blir det fyra eller sex punkter.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Meningsfullt svar.. du läste fel och hade inte ens en fundering över frågan.. gissningsvis kan man jämföra det med en säkerhetsbur. Ju fler stag och kryssningar, desto vridstyvare blir det. De tre första stagen tar ju mest flex uppåt och nedåt samt sidled, medan de som löper framåt minskar gung i bilens riktning.

4 Senaste redigerad av Banansvamp (2013-10-01 18:45:21)

Svwerker skrev:

Vet inte hur stor skillnad det gör men när jag räknar blir det fyra eller sex punkter.

Jo precis så blir det ju, det lät lite proffsigare att uttrycka det på det sättet istället får jag hålla med om. Ändrade i trådrubriken ICQ/ab

Fat chick fanatic

5

MrPete skrev:

Meningsfullt svar.. du läste fel och hade inte ens en fundering över frågan.. gissningsvis kan man jämföra det med en säkerhetsbur. Ju fler stag och kryssningar, desto vridstyvare blir det. De tre första stagen tar ju mest flex uppåt och nedåt samt sidled, medan de som löper framåt minskar gung i bilens riktning.

Jag är tacksam för ditt svar, vridstyvhet kan man väl aldrig få för mycket av. Jag tror det får bli sex punkter, det borde gå att ordna utan så mycket extra arbetsinsats om man är lite finurlig ICQ/ab

Fat chick fanatic