Ska betala varor privat i USA och undrar om man kan göra en överföring till vänner/familj?
Inga avgifter men vad säger regelverket?
Bankerna är ju som hökar vid större överföringar nuförtiden.......
Vi pratar summor runt 20 000kr vilket ger en paypalavgift på ~ 800kr med normalt betalningssätt, är jag dumsnål som vill spara in de pengarna?
Utgår från att du litar på dem i andra änden.
Det spelar nog ingen roll vilket sätt du gör det på, myndigheterna vet i alla fall tror jag.
Att du sänder pengar till familj i Usa via konto överföring ska nog helt fint och det görs nog väldigt ofta.
Janne Lindgren Åmål/Oslo
Bay med dubbla sidodörrar och automat -77
Allra billigast är banköverföring Paypals fördel är snabbhet inte att det skulle vara billigt.
Dock vill jag resa ett varningens ord för Paypal. Sålde en artikel och fick betalt via Paypal.
Kollade och pengarna hade fint kommit in på mitt konto.
Så får jag en mail från köparen att han ville lämna tillbaka varan för han tyckte inte om
den, det var absolut inget fel på den och han erkände att "att inte gilla" inte var eg en
valid anledning. Så jag sa att egentligen ville jag inte.
Men avslutet fick mig att tappa hakan som ett dasslock på bröstkorgen. Han säger: "ja
men jag har redan återkallat Paypalbetalningen."
Mycket riktigt var pengarna borta från mitt Paypal konto. Jag har aldrig fått en ordentlig
förklaring från Paypal trots att jag frågade. Mystiskt.
Resterande gånger har jag aldrig haft problem med Paypal.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Fick du tillbaka grejerna då?
Ja, fast jag åkte på frakten. Men skit i det. Det som gör mig mörkrädd är att den möjligheten finns, tänk om det hade varit en stor summa pengar... 
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│