1

Jag hittade en fin variant jag är väldigt sugen på att köpa, och då bilen har några år på nacken är det bra och veta att det finns reservdelar till den.
Jag har kikat runt på internet och har hittat dom som säljer delar till bromsar, styrning m.m.   
Min fråga till er är nu om någon har koll på en sida som säljer tex. nya lyktor, blinkersglas, kromdetaljer, lite styling om man vill kalla det så, för att få en riktigt skön look på den ICQ/af

Det får tilläggas att jag är helt ny gällande vw och greja med bilar. ICQ/ad

2

Framlyktorna är samma som typ 1 har efter 68 med stålyktor med viss reservation så finns det även de lyktor som är delade alltså lös reflektor löst glas och lös kromring, de delarna passar bara ihop.
Du som har en nyare bil bör ha den nyare varianten med hel reflektor med pålimmat glas en potta som reflektorn sitter i och en kromring utanpå, finns som H4 och assymetrisk.
Och då kan du nog montera en 7" reflektor av annan mer stylish modell, tänk på besiktningen bara så de är godkända.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Hejsan!

Välkommen i Typ 3 träsket!  ICQ/ad

Slitdelar är sällan några problem, möjligen med undantag av just bromsarna som är speciella på Typ 3 72-73! Men det går att lösa det åxå, så det finns ingen anledning att inte köpa!  ICQ/ab

Plåt och inredning får man leta bättre begagnat till, nytillverkningen är ytterst begränsad.

Och styling behövs inte, de är fulländade från början!  ICQ/ae

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

4

Tack för svaren än så länge  ICQ/ab

den bilen jag har spanat in har just bytt allt i bromsväg, då behöver man inte leta ihjäl sig efter det på ett tag  ICQ/ae
Du vet ingen hemsida som säljer dom ytterst begränsade varorna?  ICQ/ad

5

Nja, CSP har vissa gummilister, och jag tror väl Gerson gör golvhalvor..... Man får surfa runt lite vartefter behoven uppstår!  ICQ/ab  Mycket går att lösa, men som med alla gamla bilar så får man lösa vissa saker på anpassade vis!  ICQ/ag

Själv har jag en del begagnat liggande, se min sida www.veteranbilservice.com

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

6

Ispwest har endel, dock i USA: http://www.vwispwest.com/type3/

7

Tack för svaren! med dom butikerna borde man klara sig ett tag!  ICQ/ab

Detta kanske är en lite ledande fråga, men hur är körglädjen,, komfort m.m i en sån här bil.
Planen är att ha den som bruksbil. men i och med att jag jobbar på sjön så kan jag bara köra halva året (jobbar 6 veckor, hemma 6 veckor) så då blir det inte så farligt många mil per år endå.
Vad tycker ni om att använda såna här bilar på vintern?

Jag kör nu en skrutten corolla -87a. Ärvt den får tilläggas.
Så jag är inte bortskämd med komfort så det blir ju inte värre med denna kan jag tänka  ICQ/ae