Fick en fix ide i somras att en pickup skulle vara det perfekta sättet att kombinera nytta med nöje. Eftersom man kanske ibland vill ha med familjen så var en dubbelhytt att föredra, nu är ju inte utbudet det bästa på sommaren men som vanligt när man får en ide så är den svår att släppa. Så med en stram budget började jag kika runt lite, ganska snart hittade jag en ganska ledsen DH här på forumet med lite för mycket jobb i mitt tycke. Kollade vidare men att hitta ett vettigt objekt mitt i sommaren var ju nästan omöjligt, var på väg att släppa alltihop och göra som alla andra vänta till hösten.
Men av någon anledning så halkade jag tillbaka till DH´n som var till salu här på forumet, grävde lite mer och det visade sig att denna pickup var framgrävd ur hälsingeskogarna av en viss M Helsing. Han hade sen utfört en hel del plåtlagning på den för att han sen skulle byta den mot en viss radio/tv buss. Så en hel del tid var nerlagd på den, men ganska mycket jobb återstod innan den skulle kunna vara på vägen igen...
Fyndskicket

Det är en ganska komplett DH från 1979, som ni ser så finns det en hel del jobb på den. Ni som har lagat bilar förut kanske säger äsch det var väl inget, men för mig som inte äger nån svets än mindre har kunskapen om hur man lagar bilar kändes det som att bestiga ett berg... Det vart affär tillslut i alla fall, bilen hämtades med vissa besvär i mitten av juli...
Fortsättning följer...
/Foppa
Mer